Még a tesztről szóló hivatalos beszámoló is rendkívül emelkedett hangulatról árulkodik, így könnyen elképzelhető, mekkora volt az öröm a pályán, amikor kiderült, hogy az összesítésben Talma a harmadik lett.
A március 15-én, a katalán pályán megrendezett teszt első felében a két rendelkezésre álló motor közül a régi elektronikával szerelt motort küldték pályára, majd az ezen a gépen kipróbált beállításokat az új blokkal és elektronikával szerelt motoron alkalmazva Talma tovább rótta a köröket. Bár az első futómű még nem tökéletes, valamint a teszt végére az egyik blokk meg is ragadt, a 71 megtett körből a 61. és egy gumicsere hozta meg a legjobb időeredményt.
Talma kiválóan érzi a motort, és bár a beállításokon még van mit finomítani, az első hivatalos időmérő eredménye igen ígéretes.
A teszten az első helyet Thomas Luthi szerezte meg, az Apriliával versenyző Tóth Imre pedig a 20. időt futotta.
Az első, március 15-i tesztnap hivatalos eredményei:
1. Thomas Luthi (Honda) 1:52.789
2. Mattia Pasini (Aprilia) 1:52.797
3. Talmácsi Gábor (KTM) 1:52.879
20. Tóth Imre (Aprilia) 1:54.231
A második tesztnap délután kettőig tartott, és bár Talma nem az új géppel motorozott, így is sikerült javítani legjobb köridején, ez az eredmény pedig a negyedik helyre volt elegendő. Tóth Imre szintén javított, a 16-án, a 16. helyen végzett az eredmények összesítése után, negyvennégy megtett köréből, a negyvenedikben futotta a legjobb időt.
A következő tesztet Jerezben tartják majd, ahová remélhetőleg megérkezik az alkatrész Talma motorjához, így az új géppel is újra tud majd tesztelni. Az első verseny időpontja már nincs is olyan messze, április 10-én izgulhatunk első alkalommal Talmáért és Tóth Imréért, a jerezi futamon.
A második nap hivatalos időeredményei:
1. Mattia Pasini (Aprilia) 1:51.538
2. Thomas Luthi (Honda) 1:51.547
3. Marco Simoncelli (Aprilia) 1:52.005
4. Talmácsi Gábor (KTM) 1:52.405
16. Tóth Imre (Aprilia) 1:53.467