Hát ez nem valami elmismásolt ráncfelvarrás néhány arrébb tolt vonallal meg kicserélt lámpával, a Lexus teljesen átszabta az IS-t. A régi nagyon belevaló autó volt kiváló váltóval, vezetési élménnyel, mindennel, a hétfői magyar premieren gyorsan bele is verték az újságírói fejekbe, hogy mindent, csak összehasonlítást ne. Mert nemcsak az IS új, hanem a koncepció is, ami alapján készült, vagyis nem afféle utód, inkább egy vadiúj modell.
Ránézésre egyébként tényleg. Hosszúságilag 17,5, szélességileg 7,5 centi a plusz, az egész forma kigömbölyödött, mint az edzetlen has. A végeredményt szemlélve tízből legalább hét autóbuzinak a GS jut eszébe, az IS olyan, mintha a nagytesót csinálták volna meg kicsiben, sportosítva imitt-amott, ahol kell. A párhuzam egyébként nem véletlen, a két modell ugyanarra a padlóra épül, s néhány egyéb alkatrész is közös.
Az új IS szemből a legmegnyerőbb, valami bestiális nézése van. Ez köszönhető egyrészt az élesen húzott első fényszóróknak, de legalább ugyanennyire annak, hogy a dizájnerek geometria-tankönyből rajzoltak. Igazából biztos eszük ágában sem volt ilyet tenni, én viszont utoljára az általános iskolás, körzős-vonalzós matekórákon láttam olyan szabályosan ismétlődő, majdhogynem egybevágó (akármit is jelentsen ez) alakzatokat, mint az IS-en. A fényszórókhoz igazodik a ködlámpák kialakítása, a krómozott hűtőrácsot másolja a talán túlontúl is mélyre húzott első kötény középső légbeömlője, nagyon tetszik úgy, ahogy van.