Idén március 8-án nyitja meg a kapuit a nagyérdemű előtt Európa egyik legnagyobb és legrangosabb négykerekű seregszemléje, a 77. Genfi Autószalon. Az óriási PALEXPO nevű kiállítóközpontban ezúttal is egymást érik majd a soha nem látott újdonságok, hiszen a nagy európai márkák a hazai pályán még nagyobbat akarnak durrantani, még annak ellenére is, hogy az ázsiai és az amerikai piac lényegesen több, illetve drágább autót képes felszippantani.
Az előre bejelentett újdonságok listáját átböngészve látszik, hogy folytatódik a korábbi évek trendje, sokan készülnek hibrid-tanulmányokkal, míg a szériaautók közül rengeteg a "környezetbarát és szupertiszta" dízeltechnika, illetve ultratakarékos benzinmotor. A kiállítás körüli felhajtást jelzi, hogy ilyenkor Genf 30 km-es környékén gyakorlatilag lehetetlen szállást találni, ezért akinek most jutott eszébe a kiruccanás, jobban jár, ha az [origo]-n követi nyomon a fejleményeket. Kiküldött munkatársunk már a helyszínen nyomoz az újdonságok után, így nap mint-nap több friss hírrel is jelentkezünk a helyszínről. A sajtó munkatársai számára egyébként már március hatodikától, azaz keddtől látogatható a rendezvény.
Egy kis előzetesenként az eddig bejelentett újdonságok gyűjteménye:
Az Alfa Romeo nem sok újdonsággal készült az idei szalonra, a premierek között csupán a Spider 2.4-es dízelmotorral felszerelt változata van bejelentve hivatalosan, de azért még reménykedhetünk, hogy az olaszok előrukkolnak valami szép meglepetéssel. Az Aston Martint már nem érheti kritika, hiszen egy vadonatúj modellel készülnek, amely a V8 Vantage roadster változata lesz. Az Audi egy egészen nagy durranással készül erre a kiállításra, azonban az új Audi A5-ös anyag "rejtélyes módon" hamarabb nyilvánosságra került a hivatalos bemutatónál. A BMW 3-as Coupé ellenfelének szánt modellből lesz a későbbiekben sportos S5-ös is, sőt minden bizonnyal kabrió is. Az A5 mellett még a TT Roadsterre fektetnek nagyobb hangsúlyt, de természetesen itt lesz az R8 is.
A BMW egy sereg újdonsággal készült, hiszen számos modellfrissítés mellett lesz teljesen új modell is, sőt még egy nagyon izgalmas prototípus is. Az 5-ös széria modellfrissítése mellett itt lesz a megújult 1-es sorozat, amely immár háromajtósként is bemutatkozik, de itt ünnepli hivatalos európai premierjét az új 3-as Cabrio is. A sportkocsirajongók számára azonban a legjobban várt újdonság az új M3-as BMW, amely ugyan még nem a szériaérett változat, de már majdnem az. A BMW-hez tartozik, hogy a bajorok tuningjával foglalkozó Alpina is most mutatja be a B3-ast, és a B5-öst.
Az amerikai cégek európai premierjei között nem lesz semmi mellbevágó újdonság, hiszen a Cadillac például a CTS-sel készül. Az inkább koreai Chevrolet a Lacettiben egy turbódízel motort mutat be, de a valóban amcsi vonalat a gyönyörű Camaro Concept is képviselni fogja, de itt lesz az amerikai MPV, a HHR. A Chrysler-csoport a Dodge Avenger mellett a Jeep Patriot-ot mutatja be, valamint jön a Dodge Caliber sportverziója.
A franciák közül a Citroën több dologra is kihegyezi standját, ebből csak az egyik a sikeresen bemutatkozó C4 WRC versenyautó, valamint a C-Crosser nevű szabadidő autó. A C4 Picasso is külön figyelmet kap, valamint a C2-es is átesik egy kis frissítésen. A Dacia is elhozza ide a Logan MCV-t, de lehet, hogy az S2000-es raliautójuk is végre napvilágra kerül.