Van egy kategória, amelynek már tényleg semmi értelme, de a prémiumgyártók mégis ebben mérik le, hogy kinek nagyobb a nimbusza. Örült verseny zajlik itt a világ legjobb limuzinja címért, a gyártók sorra nyomják ki az erősebb, jobban felszerelt, kulturáltabb modelleket. Ebbe a versenybe piszkított bele jó pár éve a Lexus, ugyanis a legenda szerint az akkori LS annyira csendesre sikeredett, hogy az éppen bemutatkozásra váró S osztályos Merci debütálását el is halasztották emiatt, hiszen annyival "zajosabb" volt, hogy az már ciki. Az akkori LS 430-as azt kapta legfőbb kritikájának, hogy már-már túl steril, miközben a mercisek azzal próbáltak visszavágni, hogy formára erősen hasonlít a régi S-re. Két olyan hiba, amely miatt egy átlag vásárló biztos sosem ülne bele.
Az évek teltek-múltak, a konkurensek szépen jöttek az újdonságokkal, így a Lexusnak is el kellett gondoznia az LS leváltásán. A nagy konkurensek közül a 7-es BMW egy teljesen meghökkentő stílust vett fel Chris Bangle keze munkája nyomán, amin az utóbbi időben egy kis ráncfelvarrással frissítettek. Igazából ez a 7-es már minden adottsággal rendelkezett ahhoz, hogy a LS fölé kerekedjen, mint ahogy az immár új, lenyűgöző megjelenésű új S osztályt sem kell félteni. Az Audi is lecserélte A8-asát, természetesen az újban már benne van minden földi jó. A japánok számára tehát nem maradt más lehetőség, lecserélték az LS-t, az új generáció ismét borsot fog törni a konkurencia orra alá.
Az új LS ugyanis végre formailag is olyan szinten van, hogy nehéz lenne belekötni. A Lexus már az új GS-sel meghatározta az új irányvonalát, az L-Finesse-t. Ebbe tökéletesen illeszkedik az sportos IS és a most érkező elegáns LS is. Szerencsére a Lexus nem esett abba a hibába, hogy a három modell szinte teljesen egyforma, csupán a méretük más, hanem bizony itt mindegyik egy külön egyéniség. A kis IS dinamikus, fiatalos, míg az LS komoly, exkluzív, magával ragadó jelenség. Igazi fényűző limuzin, sugárzik belőle az erő és az elegancia. Az utcákon gurulva mindenki megfordult utána, és szinte senki nem tévesztette össze a Mercedesszel, inkább csak azt kérdezték, mi ez.