A tíz-húsz évvel ezelőtti BMW kupék igazi örököse lehet az 1-es kupé változata, mert kompakt méreteivel, 50-50 százalékos súlyelosztásával és relatíve könnyű karosszériájával biztosan hatalmas vezetési élményt nyújt majd. Műszakilag teljesen megegyezik az újdonság a ferdehátú 1-esekkel, de a lépcsős far miatt a hosszúság 133 mm-el, 4360 mm-re nőtt. Éppen ezért a csomagtartó térfogata 350-ről 370 literre bővült, ráadásul tovább javítják a használhatóságot a 60/40 arányban lehajtható hátsó üléstámlák is.
Kezdetben háromféle motorral, egy benzinessel és két dízellel lesz megvásárolható az 1-es kupé. A csúcsváltozat a 135i jelzésű, háromliteres, dupla turbós Otto-motor lesz, melynek motorházteteje alatt 306 lóerő lapul. Nyomatéknak sincs híján a 2007 legjobb motorjának választott erőforrás, hiszen már 1300-as fordulatszámtól 400 Nm csavarja a főtengelyt, és ez eltart egészen 5000-ig.
Menetteljesítményei nagyjából az előző M3-as BMW szintjére emelik a kis kupét, mivel 0-100 km/órára 5,3 másodperc alatt gyorsul fel, végse
Lassúnak a 123d változat sem mondható, ezt ugyanis egy kétliteres, szintén dupla turbós dízelmotor mozgatja, meglehetős vehemenciával. Érdekesség, hogy ez a világ első olyan, szériagyártású öngyulladós motorja, ami egy liternyi hengerűrtartalomból 100 lóerőnél nagyobb teljesítményt hoz ki, ugyanis 4000-es fordulatszámnál nem kevesebb, mint 204 lóerőt szabadít a hátsó kerekekre. Maximális nyomatéka ennek is kereken 400 Nm, de itt
Az alapváltozatként kínált 120d motorja ugyanazt a blokkot használja, de csak egy turbó lélegezteti, ezért teljesítménye is csupán 177 lóerő. Ezzel az erőforrással 7,6 másodperc alatt érhető el a 100 km/óra, de akár 227 km/óráig is képes gyorsulni. A gyár szerint 4 liter gázolajjal is képes megtenni 100 kilométert, ezt majd ellenőrizzük egy későbbi teszt során.