Manapság az autógyárak azzal próbálják fenntartani fejlődésüket, hogy egyre szélesebb modellpalettát alakítanak ki. Így van ez a prémiummárkáknál is, hiszen 15 éve még ki gondolta volna, hogy létezhet kis Mercedes, most meg itt az A-osztály, vagy éppen a smart. A BMW is megvette a MINI-t, hogy kisautókkal hódíthasson, de most még lejjebb mennének a méretlistán.
A bajorok bejelentették, hogy 2010-re létrehoznak egy, még a MINI-nél is kisebb modellt, amely természetesen sok megoldását a nagyobb testvértől kapja majd. A mindössze 3,75 méter hosszú autó megkapná a Mini hajtásláncát, amit úgy alakítanának át, hogy kevesebb mint 100 gramm szén-dioxidot bocsátana ki kilométerenként. Mivel a Mini oxfordi üzemének nincs elég nagy kapacitása az új modell a gyártásának lebonyolítására, a BMW valószínűleg gyakori partnerével, a Magna Steyrrel építteti meg a járművet, melynek motorját azért saját müncheni üzemében készítheti el.
Egy alacsony emissziós mutatóval rendelkező modell piacra dobása és ezzel flottája átlagos károsanyag-kibocsátásának csökkentése hasznos lehet a BMW-nek, ha az Európai Parlament elbírálására váró emisszió-szabályozó rendeletek kötelező érvényűvé válnak. A BMW mellett egyre több gyártó tervezi saját mini autó piacra dobását hasonló okokból.