A most összetört mezőny - Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes C osztály, Renault Laguna, Volvo V70 - meglehetősen jól szerepelt, ugyanis a Materia és a Civic kivételével valamennyi autó öt csillagot kapott a felnőttek védelemből. A gyerekek túlélési esélyeit nézve négy-négy pontot kapott a Civic, a Laguna, a Mazda2 és a V70, míg a C-osztály és a Materia "csak" hármat-hármat a lehetséges ötből. A gyalogosok szempontjából már nem ilyen rózsás a helyzet, ugyanis ott csak a Civic kapott három pontot (a lehetséges négyből), míg a többek egyaránt kétpontosra szerepeltek.
Némi érdekesség, hogy a teszt során majdnem a Laguna kapta az eddig kiosztott legtöbb pontot az Euro NCAP történetében, a francia autó azonban ezt akkor bukta el, amikor egy pontot vesztett az oldalütközéses tesztelésen, mert kinyílt az egyik hátsó ajtaja.
A Mazda 2 esetében a frontális ütközéskor adódtak problémák, ugyanis az első légzsákok késve nyíltak ki, és emiatt nem nyújtottak tökéletes védelmet az elöl ülőknek. Azonnal nekilátott a probléma megoldásának a gyár, és frissítette a légzsákok vezérlő szoftverét, a megismételt teszten a kisautó pedig már elérte a maximális, ötcsillagos eredményt utasvédelemből. A Mazda gondoskodni fog róla, hogy a már eladott Mazda2 tulajdonosai a márkakereskedésekben díjtalanul frissíthessék a szoftvert. Kellemetlen meglepetés, hogy a Volvo V70-nél is hasonló probléma jelentkezett, de ennél az autónál az oldallégzsákok nyíltak ki késve, emiatt a kellő pillanatban még nem voltak teljesen felfúvódva. Bár a Volvo vállalta a probléma megoldását, a módosított autó a megismételt teszten ugyanazt a hibajelenséget produkálta, a svédek jelenleg is dolgoznak a végleges megoldáson. Ennek ellenére az oldalütközési teszten is maximális pontot kapott a V70, mert a karosszéria megfelelő védelmet nyújtott.