A Subaru becsületét végül Atkinson mentette meg, második helyével összetettben is feljött harmadiknak
Pénteken és szombaton is sokan búcsúztak az időjárás következtében nehézzé vált pályák miatt, ám közülük sokan folytatni tudták a super rally szabályai szerint. (Kihagyott gyorsaságinként ötperces büntetés mellett következő nap visszaállhat a versenybe a kiesett pilóta, ha az autót sikerül helyrehozni.) Annyira szétszakadt a mezőny, hogy többen a büntetéssel együtt is pontszerző helyekre pályázhattak. A talaj viszont még talán az első két napinál is rosszabb volt, és a köd is visszatért, így a hátralévő versenytáv koránt sem volt csendes vasárnapi autózgatás.
Az első, 24,7 kilométeres szakaszon Solberg Impreza WRC-jének elektromos rendszere romlott el, hatalmas csalódást okozva az egész csapatnak. Bátyja, Henning is kiesett, de ő legalább olyan helyről, ahonnan már mindegy volt. A Suzuki WRC-vel versenyző Gardemeister kormányszervó nélkül teljesítette a szakaszt, majd kiállt.
Sordo szép csendben lopakodott a dobogóra
A következő, utolsó "rendes" gyorsasági (a valóban utolsó már csak egy rövid szuperspeciál volt) hozta a verseny legszörnyűbb körülményeit: egyszerre volt sár, eső, és köd. Galli azt mondta - pedig ő már látott egyet s mást -, hogy élete legnehezebb gyorsaságija volt ez. A kenőszappan-szerű murva sok áldozatot követelt, Matthew Wilson a szombatihoz hasonlóan a záró napon is kiütötte a Focus WRC futóművét.
Itt vérzett el a PWRC mezőnyben második helyen álló Al-Attiyah (motorhiba), és a Mayer/Tagai duó is alig tudott végigvergődni a gyorsaságin. Sajnálhatják, mert a sok kieső miatt akár a kategória nyolcadik, pontszerző helyét is elcsíphették volna, így maradtak a tizediken.
Kalandos versenye volt az argentin Villagrának, de a három világbajnoki pontért megérte küzdeni
Az utolsó, közönségszórakoztató rövidke szakaszon már nem történt helycsere, bár a végül hatodiknak befutó helyi Villagra kissé átrendezte a pályát.
Loeb megszerezte pályafutása 39. WRC futamgyőzelmét, és átvette az összetettben is a vezetést Hirvonentől. A finn első napi kiesése ellenére négy ponttal térhet haza, és egy egységet a PWRC győztese, az osztrák Aigner is elkönyvelhet. A gyártók versengése az egyénihez hasonlóan szoros, a Citroën nagyon feljött a Fordra.
A Stobartosoknak nem ment Argentínában, egyedül Galli látta meg a célt. Jordániában lehet javítani
Legközelebb április utolsó hétvégéjén lesz rali-vb futam, új helyszínen, Jordániában, minden bizonnyal hőségben.
A verseny végeredménye:
1. | Loeb/Elena | Citroën | 4:05:48,6 |
2. | Atkinson/Prevot | Subaru | +2:33,2 |
3. | Sordo/Marti | Citroën | +4:04,5 |
4. | Rautenbach/Senior | Citroën | +20:03,5 |
5. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | +25:15,3 |
6. | Villagra/Companc | Ford | +27:42,0 |
7. | Galli/Bernacchini | Ford | +27:51,8 |
8. | Aigner/Wicha | Mitsubishi | +28:59,3 |
1. | Aigner/Wicha | Mitsubishi | 4:34:47,9 |
2. | Beltrán/Rojas | Mitsubishi | +1:05,6 |
3. | Ketomaa/Teiskonen | Subaru | +2:53,3 |
10. | Mayer/Tagai | Subaru | +39:43,5 |
1. | Loeb/Elena | Citroën | 30 |
2. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | 25 |
3. | Atkinson/Prevot | Subaru | 22 |
4. | Latvala/Antilla | Ford | 16 |
5. | Galli/Bernacchini | Ford | 11 |
6. | P. Solberg/Mills | Subaru | 9 |
7. | Sordo/Marti | Citroën | 9 |
8. | Duval/Chevailler | Ford | 5 |
1. | BP Ford Abu Dhabi WRT | 44 |
2. | Citroën Total WRT | 41 |
3. | Subaru WRT | 33 |
4. | Stobart VK M-Sport Ford WRT | 22 |
5. | Munchi's Ford WRT | 10 |
6. | Suzuki WRT | 6 |
1. | Ketomaa/Teiskonen | Subaru | 14 |
2. | Aigner/Wicha | Mitsubishi | 10 |
3. | Beltrán/Rojas | Mitsubishi | 8 |