A GS kapcsán a 450h-t gyakrabban emlegetik, pedig a félmillióval olcsóbb 300-asnak is vannak erényei
(Még több fotó a galériában. Kattinson a képre!)
Kevés olyan autó van, amely felé közeledve mindig felkerül az arcomra egy elégedett mosoly. A Lexus GS ilyen, még akkor is, ha nem sportkocsi, pedig azok állnak igazán közel a szívemhez. Ha az ember ilyennel jár, mindig arra vágyik, hogy mehessen vele, pedig maga az utazás nem nagy élmény, pontosabban másmilyen élmény. Minden egyes kilométer megnyugtat vele, egyszerűen eltűnnek a gondok, az utazás pihentető programmá válik. Persze nem ez az egyetlen olyan autó, ami ezt tudja, de örömmel fogadtam, hogy a középső Lexus is képes erre.
Sokat gondolkoztam, melyik az a szó, amely tökéletesen kifejezné, mint jelent egy GS Lexusban ülni. Aztán meglepően egyszerű megoldást találtam: ott a hasonló hangzású gésa.
A Lexus még csak két évtizede van jelen az autós színpadon, de már igazi sláger prémium márkává nőtte ki magát. Más gyártók több évtizeden keresztül hiába próbálkoznak ezzel. A Toyota mérnökei az 1980-as évek végén jól kitalálták a koncepciót. Kevés olyan márka van, amely a legnagyobb modelljével kezdte a pályafutását, de a japánoknak ez is bejött. Kezdetben csak Amerikában döntötték a rekordjaikat, de a 21. században már Európa is komolyan a céltáblára került. Ehhez kellett egy frissülő modellpaletta, amelynek az első tagja volt az új GS.
Az 5-ös BMW, az Audi A6 és a Mercedes-Benz E-osztály konkurense. A választékból hiányzik a turbódízel motor, de ott a hibrid
(Még több fotó a galériában. Kattinson a képre!)
Ez modell 2005-ben mutatkozott be, de máris megérett egy apróbb modellfrissítésre. Ne várjunk nagy dolgokat ettől, az autón nem változott szinte semmi, hiszen nem is volt nagy baj vele. A legnagyobb különbség a motorválaszték: a 430-as régi V8-asát leváltotta az új LS-ben bemutatkozó 460-as, és az ehhez tartozó nyolcfokozatú automataváltó.
Nem is ezért került hozzánk a GS 300; kíváncsiak voltunk, ki veszi meg ezt az autót. Az új regadó-szabályok miatt ugyanis az a furcsa helyzet állt elő a Lexusnál, hogy a GS 450h szinte ugyanannyiba kerül, mint a GS 300. Valójában a 14,3 milliós GS 300 félmillióval olcsóbb, de a 450h jobban felszerelt, alapáron tartalmazza a bőrülést. A 450h ráadásul trendi, úgy húz, mint egy gőzmozdony, és a környezetet is jobban kíméli. Ez a hivatalos álláspont. Valójában 185 g/km-es széndioxid-kibocsátásával kilóg ugyan az ilyen méretű luxusautók közül kilóg, de így is nehéz rá azt mondani, hogy óvja a környezetét.
Van, aki szerint nem elég szép a középkonzol, de a minőségébe senki sem köt bele
(Még több fotó a galériában. Kattinson a képre!)
A 450h nagy hátránya, hogy a hibrid hajtás miatt kicsi, 280 literes a csomagtartó. A GS 300 ezzel szemben 430 literrel rendelkezik, ami még mindig nem fejedelmien nagy, de már megteszi. A csomagtartó miatt vegyünk 300-ast? Ez talán kevés - inkább kipróbáltuk, mi szólhat még mellette.