Az SX4-FCV a negyedik alternatív hajtásláncú modellje a Suzukinak, ám az első olyan a sorban, amely nagyrészt saját fejlesztésű modulokból építkezik. A modell működési elve maradt a ma általánosan használt, vagyis hogy tartályban tárolt hidrogénből elektrokémiai úton elektromos áramot állítanak elő, ez hajtja az autó mozgatásáért felelős villanymotort. A Suzuki rendszere a fékezés kinetikus energiáját is hasznosító berendezéssel egészül ki, amely a kompakt autó csomagtartójának a felét elfoglalja.
Az SX4 80 kilowatt teljesítmény előállítására alkalmas üzemanyagcellát és egy 68 kilowattos elektromos motort kapott, amelynek segítségével akár 150 km/órás sebességgel képes haladni, viszont a hatótáv a viszonylag kis hidrogéntartály miatt csak 250 km.
A Suzuki az októberi Párizsi Autószalonon élőben is megmutatja legújabb alternatív hajtásláncú tanulmányautóját.