Vágólapra másolva!
2009-re modellfrissítésen esik át Honda Civic. A futurisztikus megjelenésű autónak lecserélik az 1,4-es alapmotorját, és gazdagabb lesz a felszereltsége is.
Vágólapra másolva!

A modellciklus feléhez érkezett "űrhajó" Civic kívülről is megváltozik, új hűtőrácsa, lökhárítói és hátsó lámpái jelzik a 2009-es modellévet. A háromajtós Type-S változat még sportosabbá válik a Type-R-től kölcsönzött lökhárítóval és hűtőmaszkkal. Módosul a négyajtós Hybrid külseje is, ezen is új lökhárítókat és lámpákat találunk, és a környezetbarát verziót eddig megkülönböztető egyedi felniket is lecserélték.

A ferde hátú Civicekben belül új színeket és anyagokat használtak a műszerfal egyes részein, és az üléseket is áttervezték. Lesz iPod és USB csatlakozó is, a tolatóradar pedig grafikus jelzéseket is ad a központi kijelzőn. Lényegesebb a változtatás a motorháztető alatt, ugyanis az eddigi 83 lóerős 1,4 literes motort egy hasonló méretű i-VTEC erőműre cserélik a japánok, ami az új Jazzből lehet ismerős. Ennek 100 lóerős teljesítménye 6000-es fordulaton, 127 Nm-es csúcsnyomatéka 4800-as fordulaton jelentkezik. A három- és ötajtós Type-S jelzésű modellekhez is elérhető motor a Honda szerint nem csak erősebb, hanem csendesebb és takarékosabb is elődjénél.

Üzemanyag-spórolást segítő technológiák is helyet kapnak a már meglévő Eco Drive lámpa mellett a frissített Civicben, így egy váltó-asszisztens is, amely jelzi, mikor érdemes magasabb sebességi fokozatba kapcsolni. Az 1,4 és 1,8 literes motorokhoz kérhető i-Shift hatfokozatú robotizált automata gyorsabban és simábban kapcsol jövőre, és a nagyobb motorhoz sport üzemmódja is lesz. A hagyományos automaták kedvelői is elégedettek lehetnek, mert az ötajtós 1,8-ashoz kifejlesztettek egy ötfokozatú hidrodinamikus nyomatékváltót. Módosítottak a 2,2 literes dízel kézi váltójának áttételezésén is, így ennek is csökken valamelyest a fogyasztása.

Természetesen frissül a Civic Type R is, amelynek fehérre fényezett limitált szériája egy részlegesen önzáró differenciálművel gazdagodik. Ez a japánok szerint 1,44 másodperccel jobb köridőt tesz lehetővé a Honda tesztpályáján, a két kilométer hosszú Tsukuba aszfaltcsíkon.

Forrás: [origo]

Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről