Hibrid hatos Golf

Vágólapra másolva!
A Volkswagen 2008 júliusában jelentette be a TwinDrive programot, amelyet az ötödik után már a hatodik generációs Golfhoz is hozzáillesztett a gyár. Az éles teszt 2010-ben kezdődhet.
Vágólapra másolva!

Nem csupán a Volkswagen fektetett bele rengeteg energiát és pénzt, de a német kormány is tízmilliós nagyságrendű összeget áldozott euróban a 2008 júliusában bejelentett TwinDrive programra. A dízel-elektromos rendszer nem csupán alacsony energiaigénye miatt érdekes, hanem azért is, mert az állami támogatás mellett a kormányzat a tesztelésben is részt vesz. A megállapodás keretében húsz autót vesznek használatba különböző kormányzati szervek a 230 voltról is tölthető hatos TwinDrive Golfból, ám még ennél is érdekesebb, hogy a feltöltéshez szükséges elektromos áramot kizárólag megújuló energiaforrásból, szél-, nap- és vízi erőművek segítségével nyerik.

A rendszer a 122 lóerős teljesítményű dízel erőforrásra és a 82 lóerős elektromotorra épül, és az intelligens vezérlés dönti el, hogy az adott körülmények között melyik hajtási mód a legoptimálisabb, és helyzettől függően működteti az elektromos, illetve a dízel egységet.

Az átlagos hibrid rendszereknél az elektromos motor egészíti ki a belső égésű motort, ám a Volkswagen rendszerében ez pont fordítva működik. A TwinDrive hajtásláncban az elektromos motor 50 kilométeres hatótávja városban tökéletesen elegendő, a dízelmotor pedig hosszabb távú autózásnál jut szerephez. Ebben a megoszlásban rendkívül kedvező, 2,5 literes vegyes átlagfogyasztást lehet elérni, amely nem csupán takarékossá, de környezetkímélővé is teszi a TwinDrive rendszerű autókat.

A Volkswagen 2009 év elején kezdi meg a hatodik generációs Golfhoz adaptált TwinDrive rendszer tesztelését, az első önállóan is forgalomképes járművek pedig 2010-re várhatóak.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]


Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!