A kompaktot emellett állítólag különböző formában mini SUV-ként, sportos ferdehátúként és akár négyajtós kupéként is piacra dobhatja a gyártó, bár eddig egyik verziót sem jelentették be hivatalosan. Természetesen az autó külsejére még mindig csupán spekulálni lehet, mindenesetre az tűnik a legvalószínűbbnek, hogy a 2000-es Vision SLA tanulmány alapján tervezik majd meg a nyitott tetős sportkocsi karosszériáját.
A jelenlegi A osztályból magassága miatt nem lett volna lehetséges elfogadható nyitott tetős modellt gyártani, de az új generációt már úgy tervezik, hogy ne zárja ki konstrukciójánál fogva ennek a lehetőségét. A legnagyobb buktató az autó ára lehet, hiszen a Mercedes valószínűleg igen drágán kínálja majd prémium-autóját és nem biztos, hogy abban a kategóriában lenne igény egy ilyen autóra. Az új A osztály, akárhány verzióban jelenik is meg, kiemelten fontos lehet a Mercedes számára, a kisautók után egyre jobban élénkülő kereslet és az egyre szigorodó emissziós szabályozások miatt.