Egyre inkább úgy tűnik, hogy a benzinkorszak után elektromos meghajtásúak lehetnek a jövő autói, legalábbis a legtöbb kutatás villanymotorokkal foglalkozik. Egy friss brit projekt keretében T.27 névre keresztelt, városi modell készül, amely a fejlesztő Gordon Murray Design és a Zytek Automotive szerint a világ leghatékonyabb elektromos autója lesz. Murray a nyolcvanas években több Forma-1-es csapatnál is dolgozott, végül a McLarennél kötött ki. Később a cég utcai autóinak, a McLaren F1-nek és a Mercedes-Benz SLR McLarennek a fejlesztésében is nagy szerepet vállalt, de a Caparo T1-et is neki köszönhetjük.
Murray cége és a Zytek teljesen új alapokról kezdte a miniautó-fejlesztést, a mérnökök próbáltak megfeledkezni minden hagyományosnak számító folyamatról. Részleteket nem közöltek az érdekeltek, így pontos adatok nincsenek arról, hogy mire alapozzák azt a kijelentést, amely szerint a "T.27 teljes károsanyag-kibocsátása 27 százalékkal alacsonyabb, mint legközelebbi villanyautó-riválisáé."
Nem közöltek teljesítmény- és hatótávolság-adatokat sem, nem tudni, mekkora motort használtak. Nyilvános információból annyi áll rendelkezésre, hogy a Zytek jelenleg is készít 70 kW-os, 300 Nm csúcsnyomatékú villanymotorokat és komplett elektromos hajtásláncokat autók, buszok, és kisteherautók számára.
A T.27 a két cég által közösen készített, benzines T.25 elektromos változata. Maradt a Smartoknál is kisebb karosszéria, a háromüléses kialakítás és nem változtattak a gyártástechnológián sem. Eddig kilencmillió fontot költöttek a fejlesztésre, négy prototípust a következő 16 hónapban tesztelnek.
VW Golf, Fiat 500, T.25, Smart Fortwo és a Mini. Jól látszik, milyen apró a T.25