Minden lehetséges fórumon elnézést kért már a Toyota a sorozatos 2010-es visszahívások miatt, amelyek világszerte összesen tízmillió autót érintettek. Még nem dőlt el, hogy a Corolla kormányproblémái miatt lesz-e visszahívás, a japán gyár mindenesetre intenzív kampányba kezdett annak érdekében, hogy visszacsábítsa az elbizonytalanodott vásárlókat.
Ennek részeként Tojoda Akio, a Toyota feje bejelentette, hogy a gyár minden jövőbeli modelljébe vadonatúj fékrendszer kerül, amely elektronikusan akadályozza meg, hogy egy beragadó gázpedál miatt valaki ámokfutást rendezzen. Ha a rendszer azt érzékeli, hogy a fék- és gázpedál egyszerre van lenyomva, automatikusan leállítja a motort, a jövőben még a legkisebb modellek is képesek lesznek erre.
Arról is döntött a Toyota, hogy a jövőben nagyobb hangsúlyt fektet a fedélzeti adatrögzítőkre, más néven fekete dobozokra, melyektől a balesetek okának pontosabb felderítését várja
.