Bár még az új Outlanderre is várni kell őszig, a Mitsubishi máris megszellőztette a Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) nevű környezetbarát változatát, amely 2013-tól lesz kapható Európában. A gyári adatok szerint ez lesz a világ legtisztább üzemű és legtakarékosabb szabadidő-autója, egyben az első állandó összkerékhajtású elektromos autója is (a dízel-hibrid Peugeot-kban és a Lexus RX450h-ban csak szükség esetén kapcsolódik be a hátsó tengely a hajtásba).
Az Outlander PHEV-ben egy kétliteres benzinmotor és két villanymotor dolgozik, utóbbiból mindkét tengelyre jutott egy. Szinte hihetetlenül jó, 1,7 liter/100 km-es átlagfogyasztást és 50 g/km-es szén-dioxid-kibocsátást ígér a Mitsubishi, ami persze csak azért lehetséges, mert a kocsi 50 kilométert tud elektromos üzemmódban haladni, miközben természetesen nem fogyaszt benzint. Ha viszont lemerül a padlóba rejtett akkumulátor, elkezd generátorként működni a benzinmotor, és még további 750 kilométert lehet megtenni. Az energiafogyasztástól és az akkumulátor töltöttségétől függően a benzinmotor a kerekeket is hajthatja, ha a Chevrolet Volt példájából indulunk ki, akkor ez valószínűleg autópálya-tempónál fordulhat elő.
Praktikus, hogy egy csatlakozó révén a meghajtó akkumulátorokban tárolt villamos energia arra is felhasználható, hogy az Outlander PHEV utasai különféle elektromos készülékeket működtessenek vele.