A 3,7 méteres Adam a legtöbb miniautónál egy arasszal hosszabb lesz ugyan, de a négyméteres Corsánál azért így is jóval kisebb. Formaterve üdének és fiatalosnak hat, orr-része a szélesen mosolygó hűtőráccsal például nem hasonlít egyetlen aktuális Opelére sem. A fényképen látható, hogy az A-oszlopokat ezüstben is lehet majd kérni, csakúgy, mint például az Audi A1-esen, a hátsó lökhárítóból kihúzható kerékpártartó viszont egyedi megoldás lesz a szegmensben.
Ugyan a műszerfal legtöbb alkatrésze már meglévő Opelekből származik, de az elrendezés újszerű, és kormányból is egy újat fejlesztettek az Adam számára. Az apróság orrában új fejlesztésű három- és négyhengeres motorok dolgoznak majd, amelyeket a General Motors a kínai SAIC-cal közösen fejlesztett ki. Már korábban kiderült, hogy az eredetileg tervezett elektromos változat a magas költségek miatt nem fog megvalósulni.
Az Opel alapítójáról elnevezett miniautó világpremierje a szeptemberi Párizsi Autószalonon lesz, az értékesítés pár hónappal később kezdődhet meg. Alapára várhatóan 10 ezer euró alatt marad.