A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

Kínában épít gyárat a Jaguar

Vágólapra másolva!
A 2014-re kész kínai gyárban a helyi igényekre is készítenek majd autókat. Lesz egy új fejlesztőközpont és motorgyár is.
Vágólapra másolva!

Kínában épít új gyártóbázist az indiai Tata Motors tulajdonában lévő Jaguar Land Rover, miután a kelet-ázsiai ország vált a cég legnagyobb piacává. A gyárat a Jaguar Land Rover a kínai Cheryvel közös, 50-50 százalékos tulajdonú vegyesvállalata 10,9 milliárd jüanes (393 milliárd forint) beruházással építi a kelet-kínai Csangsuban, nem messze Sanghajtól. A létesítmény várhatóan 2014-re készül el, a projekt részeként a felek közös fejlesztési központot és motorgyárat is létrehoznak.

A Jaguar Land Rover, illetve anyacége a Tata Motors egyelőre nem hozta nyilvánosságra, milyen autókat tervez majd gyártani kínai bázisán. A vállalat csupán annyit közölt, hogy kifejezetten a kínai fogyasztóknak szánt modellek gyártása is szerepel a tervek közt. Az új gyár termelése a nagy-britanniai gyártóegység teljesítményéhez adódik, nem jelenti annak áthelyezését.

A terjeszkedés hátterében a kínai vásárlóerő elmúlt években tapasztalt töretlen növekedése és a bővülő eladások állnak. A 2008-ban a Fordtól megvásárolt Jaguar és Land Rover cégek egyesítésével létrehozott Jaguar Land Rover 2011-ben már több mint 42 ezer járművet értékesített Kínában, az idei év első tíz hónapja pedig ennél is jobb eredményeket, tavalyhoz képest mintegy 80 százalékos bővülést hozott, így a kelet-ázsiai ország jelenleg a cég legnagyobb piaca. Szintén a kínai gyártóbázis létrehozása mellett szólt, hogy azzal kiküszöbölhetővé vált a külföldi autókra kivetett 25 százalékos kínai importvám.

A brit vállalatot négy évvel ezelőtt vette meg az indiai Tata Motors, és azóta sikert-sikerre halmoz: a márciussal végződött legutóbbi pénzügyi évben a globális eladások 27 százalékkal 306 ezerre nőttek, és ezzel a Jaguar a növekedés motorja lett az indiai vállalatcsoport számára. A megelőző pénzügyi évben csak 4 százalékkal nőttek a Tata eladásai.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!