Örök élet plusz egy nap - ez a mondás járta egykor a középkategóriás Peugeot modellekről, nem véletlen, hogy az elnyűhetetlen 504-esek (a vén Mercedesekkel együtt) máig sok afrikai ország utcaképét meghatározzák. Ám más gyártókhoz hasonlóan idővel a Peugeot-nál is új kereskedelmi szempontok váltak fontosabbá, így egyes típusok is rövidebb ideig éltek: míg a 405 tíz, a 406 pedig kilenc év után ment csak nyugdíjba, a 407-es már csak az autóiparban szokásos hat évet kapta.
Várhatóan az 508 pályafutása sem lesz hosszabb, így eljött az ideje a félidei ráncfelvarrásnak, ami a szokásos műszaki újítások mellett komoly optikai változásokat hozott. Laposabb lett a motorháztető, szinte függőleges az orr, amelyet nagy, krómszegélyű hűtőmaszk ural, kísértetiesen emlékeztetve a Volvókra. Lecserélték a lökhárítót is, és nem csak a nappali fény, hanem felárért a teljes főfényszóró LED-es technológiával készülhet. Hátul főleg a lámpák újultak meg, a helyzetjelzők állítólag egy macska, vagy inkább a márka kabalaállatánál maradva, oroszlán körmeire emlékeztetnek.
Az összhatás elegáns, ugyanakkor konzervatív, és ugyanez elmondható a betér kialakításáról is. Itt a legfőbb változást a 308-asból ismerős hétcolos érintőképernyő bevezetése jelentette, igaz, ezúttal nem kerültek a két oldalára gyorsgombok. Szerencsére a klíma és a rádió funkcióit külön panelről lehet vezérelni, így nem kell minden apróságért elmerülnünk a menüben, ami egyébként már magyar nyelven is elérhető. Az új szórakoztató elektronikával új funkciók is megjelentek, mint például a madártávlati navigáció, a bluetooth zenelejátszás, a színes tolatókamera vagy a fényképnézegetés.
Egy ekkora francia autó láttán azoknak is rögtön egyetlen tulajdonság ugrik be, akik világéletükben legfeljebb háztartást vezettek, nem autót: a kényelem. Nem is okoz csalódást az 508, hatalmas, elöl állítható ülőlap hosszúságú, derékmasszázsos fotelekben lehet terpeszkedni, finomak a kárpitok (akár Nappa bőr is kérhető), puhák a műanyagok, jó a zajszigetelés. Aki nem sajnálja a pénzt, négyzónás klímával vagy üvegtetővel járhat a hátul ülők kedvében, de a legfontosabbat, a helykínálatot nem tudja megváltani. Vagyis a szűk fejtére egyféle orvosság akad: a más tetőívű kombit kell választani.
Sokan döntenek így, az 508-eladásokon belül már Magyarországon is 50 százalékra csökkent a limuzinok részaránya, jövőre pedig további 10 százalékot eshet. Ha már a statisztikánál tartunk, érdemes kiemelni a dízelmotorok 90 százalékos uralmát, nem véletlenül volt ezeken a hangsúly a bemutatón. A kínálat új tagja a jövő év végétől minden eladott autóra kötelező Euro-6 normának megfelelő, kétliteres BlueHDi, amely kézi váltóval 150, a szintén új, Aisin-féle automatával pedig 180 lóerőt teljesít, és mindkét esetben SCR-katalizátort kap AdBlue-befecskendezéssel - tehát kékvérű.
Ilyen dízelmotor morgott a tesztautóban is, amivel elmentünk egy rövid próbakörre, és jó benyomást tett: alacsony fordulattól gőzmozdonyként húz, és nem zavaró a hangszíne, bár a karbamidoldatos kezelés miatt furcsa vegyszerszag távozik a kipufogójából. Érezhetően inkább sztrádás utazásokra és hétköznapi normál használatra való a Peugeot, mintsem szerpentinen száguldozni, és ebben a GT-változatok kettős keresztlengőkaros rendszere helyett is az olcsóbb MacPherson futómű volt elöl.
Akinek fontosak a kanyarvételi tulajdonságok, választhatja a szintén átdolgozott és Euro-6-os, turbós benzinmotort is, amelynél egy mázsával kisebb tömeg tolja a külső ív felé az első kerekeket. Az új 1.6 THP modell 165 lóerősre gyúrta ki magát, de a szabványos mérések szerint elődjénél negyedével kevesebbet fogyaszt. Ha Daniel lennék, a Taxi-sorozat ólomlábú sofőrje, a következő filmhez dízel helyett természetesen ezt választanám, de ez ügyfelek többsége úgyis flottavásárló, és HDI-vel akar spórolni - így a benzinmotorok az Európa után második legfontosabb piacon, Kínában fognak tarolni.
Míg a Peugeot a törvényi határidő előtt, jövő nyáron át nem áll az új emissziós normájú blokkok gyártására, a két említett újdonság kivételével megmaradnak a jól ismert Euro-5-ös motorok a kínálatban. Ahogy eddig, úgy most is dízel-hibrid a csúcsmodell, de a Bocsi Attila tervezte, off-roados megjelenésű RXH kombi a jövőben emellett fronthajtással és BlueHDI dízelmotorral is kapható lesz. A belépőt a szívómotoros, lépcsőshátú 1.6 VTi Access jelenti az 508-asok világába 5,77 millió forintért, míg a legnépszerűbb (Euro-5-ös) 2.0 HDi Active 7,13 millióba kerül a bevezető akcióban. Összehasonlításul a kifutó Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 7,78, az új Volkswagen Passat 2.0 TDI Comfortline pedig 8,76 millió forintba kerül.