A Frankfurti Autószalonon mutatja be a Mitsubishi a 2016-os Outlandert PHEV-et, amely a világ legnépszerűbb, már több mint 70 ezer példányban megvásárolt konnektoros hibrid autójának a ráncfelvarráson átesett változata.
A leglátványosabb az orr-rész változása, az új hűtőmaszkot „dinamikus pajzsnak” nevezik, az immár LED-es fényszórók jóval karakteresebb formájúak, mint a régi változaton. Ezen kívül LED-es nappali menetfények, és kéttónusú 18 hüvelykes könnyűfém felnik jelzik kívülről a modellfrissítést, belül pedig áttervezték az üléseket, a kormányt és a középkonzolt.
A lemezek alatt is történtek változtatások, több mint 30 fejlesztéssel javították a zaj, vibráció és nyersesség (NVH) értékeket. Több lett a hangszigetelő és vibrációelnyelő anyag, javították a kormányzást, az úttartást és a rugózási kényelmet, illetve a hibrid rendszer hatásfokát 4 százalékkal sikerült javítani, az elektromos módban megtehető távolság viszont maradt 52 kilométer.
Az Outlander PHEV-ből egyébként Baja Portalegre 500 néven egy raliautót is készítettek, ez is ott lesz Frankfurtban, mielőtt részt venne majd október végén az 500 kilométeres Baja Portalegre versenyen. Az a Maszuoka Hirosi vezeti majd, aki 2002-ben és 2003-ban megnyerte a Dakar-ralit.
Az új versenyautó az Outlander PHEV modellen alapul, a versenyzéshez szükséges módosításokon túl nagyrészt megegyezik a szériakivitellel. Azért változtattak az akkumulátorain, hogy nagyobb teljesítmény leadására legyenek képesek. A vezérlőrendszert, a generátort és a motorteljesítményt is úgy módosították, hogy a versenykörülményekkel járó nagyobb igénybevételnek is megfeleljenek.