Még javában tart a dízelügy kivizsgálása, és mialatt a Volkswagen igyekszik menteni a menthetőt, több más gyártót is komoly változtatásokra sarkallt az eset. A Mercedes például 2020-tól fel akar hagyni a személyautók dízelmotorjaival, a Peugeot, Citroën és DS márkákat tömörítő PSA csoport pedig most bejelentette, hogy legfontosabb modelljeinél teljesen új fogyasztásmérést vezetnek be.
Ennek lényege, hogy nem laborban, hanem egy még kidolgozás alatt lévő, a valós használathoz sokkal közelebb lévő utcai (RLC) teszten mérnek. Ráadásul ezt a jövőben nem maga a gyár, illetve az alkalmazottai, hanem
egy teljesen független intézet fogja végezni,
ezzel hitelesebb eredményeket közölhetnek. Hasonló metóduson kísérletezik a német autóklub (ADAC) is.
Egyúttal közölték, hogy soha nem alkalmaztak semmilyen szoftveres vagy hardveres eszközt, hogy csaljanak a károsanyag-kibocsátási eredményekkel. Még 2014-ben egy vizsgálathoz kiválasztottak véletlenszerűen 4300 autót a kínálatukból és mindegyikük hibátlanul megfelelt az érvényben lévő előírásoknak.
A PSA nemcsak a részecskeszűrők bevezetésében járt élen, de ez volt az első autógyártó, amely az Euro 6 bevezetésekor elsőként alkalmazta az úgynevezett szelektív katalitikus redukció (SCR) technológiát. Ezen felül
100 szabadalmat nyújtottak be a nitrogén-oxid hatékony kezelésével kapcsolatban.
Nyilatkozata szerint a PSA csoport felkészülten várja a WLTP névre keresztelt új nemzetközi fogyasztásmérési szabványt, amely 2017-től lép majd életbe.
Kíváncsiak vagyunk, mikor vezeti be a Peugeot és a Citroën a valós fogyasztási adatok közlését, és az RLC-mérések valóban tükrözik-e az átlagos használatot, vagy
a spórolós vezetési stílushoz igazodnak-e inkább.
Törvényi előírások miatt ezeket az adatokat eleinte valószínűleg csak kiegészítésként tüntethetik fel reklámjaikban és termékismertetőikben a gyártók, a szabvány szerinti (laboratóriumi) fogyasztási és mindenekelőtt CO2-kibocsátási értékeket kötelező közölni.