Tényleg többet fogyaszt csalómódban a VW Jetta
![Clean Diesel plakát TDI](https://cdn.origo.hu/2023/12/RubE2G_6RtrAmrtIvac5nP4FpXDSQBAXBR2PBT_2Qo8/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzdmNWU3M2Q4ODE0MzRlMjI4NTY2NTM4MjJhOTcwOWVl.webp)
A tesztelők szerint a 2011-es Jetta (nálunk Golfként ismert) kombin és a 2015-ös szedán Jettán is sikerrel aktiválták a speciális üzemmódot. A csalószoftver bekapcsolásához egymás után ötször meg kellett nyomni a gázpedált, illetve ki kellett kapcsolni a hátsó kerék mozgását figyelő érzékelőt, így az autó azt hitte, épp egy próbapadon tesztelik.
Miután ez sikerült, először csaló üzemmódban vizsgálták meg a két autót, majd az eredményeket összehasonlították a hagyományos közúti programmal. Ezek alapján a 2011-es, kétliteres dízel kombi 10,5 másodperc alatt éri el 9,9 helyett a 100 km/h-s sebességet, igaz, a 2015-ös limuzin adatai szinte egyáltalán nem változtak.
Nőtt viszont a fogyasztás, az eddigi 5,3 liter helyett mérésre optimalizált üzemmódra állítva 5,6 litert kért a jármű. A 2011-es autó étvágya is megnőtt fél literrel, 5,6-ról 6,1 literre. Ez bizony komoly probléma, hiszen pont a csalószoftver csökkentett emissziójú paramétereihez hasonlókat kell visszahívásnál felprogramozni a kocsikra.
Biztosan sokan reklamálni fognak, hogyha alig érezhetően ugyan, de lomhább lesz az autójuk, a magasabb fogyasztás pedig perek sokaságát is zúdíthatja a VW nyakába. Hiszen épp az alacsony fogyasztás miatt vettek TDI-t az alapvetően dízelszkeptikus amerikai vásárlók, és a csalás miatti visszahívásból konkrét anyagi káruk származik.