Noha a Volkswagen csaló szoftverrel érte el, hogy a szabványos mérések során bizonyos motorjai teljesítsék az előírt károsanyag-kibocsátási értékeket, az is nyilvánvalóvá vált, hogy maga a szabvány is rossz. A laborban, meghatározott paraméterek szerint, fékpadon történő mérés teljesen életszerűtlen,
köszönőviszonyban sincs a valós használattal.
A valódi forgalomban végzett méréseken már nemcsak a VW, hanem jó néhány más gyártó típusai sem tudták hozni az előírt kibocsátási szintet.
Az Opel most az elsők között tervezi, hogy végre valós adatokat közöl az általuk gyártott autókról, mind fogyasztás, mind pedig károsanyag-kibocsátás tekintetében. Egész pontosan 2016 második negyedévétől az új modelleknél a korábbi NEDC és az ezt hamarosan felváltó WLTP ciklus szerinti adatokat is feltüntetik majd.
Nyilván előbb-utóbb mindenkinek meg kell lépnie ezt, viszont az Opel elsőként és önként,
a törvényileg meghatározott határidő előtt áll át az új mérésekre,
kezdésnek az új K Astránál. Az őszinteség marketingfogásnak sem rossz, de az értékesítőknek azért kihívás lesz a magasabb értékeket a fogyasztók felé tálalni.
Egy felmérés szerint a ciklus szerinti értékek és a valóság között átlagosan 40 százalék az eltérés, és egyáltalán nem teljesítenek jól a kis lökettérfogatú benzines turbómotorok.