A régi, két éve bemutatott i20 WRC közepesen gyorsnak és elég megbízhatónak bizonyult; első, kissé szerencsés győzelmét Németországban, 2014 augusztusában aratta. Ezt követően, a 2015-ben évadban már kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújtott a csapat: bár győzni nem sikerült, már négyszer végeztek a dobogón.
2015 elején a csapat egész éves teszt- és fejlesztési programba fogott, hogy megalkossa az új generációs i20 WRC-t, amely elsőként a 2016 januárjában rendezendő Monte Carlo-ralin fog rajthoz állni.
Az új, elődjénél jóval látványosabb külsejű raliautó nyolcezer kilométernyi tesztet tudhatott maga mögött, és ezek során gyorsabbnak és jobban vezethetőnek bizonyult elődjénél, amelynek a magas súlypont volt az egyik legnagyobb hátránya.
A Hyundai a 2016-os szezon minden versenyén három autóval áll rajthoz: ezeket Dani Sordo, Hayden Paddon és Thierry Neuville vezeti a teljes évadban. A csapat Monte Carlóban két darab új generációs i20 WRC-vel, valamint egy előző szériás versenyautóval kezdi harmadik évadát. Később, a Svéd ralitól fogva három egyforma autóval javítják esélyeiket.
A csapat továbbra is igénybe veszi Kevin Abbring szolgáltatásait. A fiatal holland tehetség egyes WRC futamokon is részt vesz egy negyedik autóval, ám elsődleges feladata az, hogy a 2017-es WRC autó, valamint az új R5-ös autó fejlesztését végezze, amelyet a privát versenyzők az év második felétől rendelhetnek meg.