Igaz, hogy szalmabálák között, egy alabamai pajtában találták, de véletlenül sem sufnituning ez a Dodge Charger Daytona. Az autótörténelem legnagyobbjai között számontartott, hivalkodó hátsó szárnya ugyanis Mopar-féle gyári, miként az ormánya is: a legendás izomautó függőleges homlokfalát egy sportosan hosszú és lapos elemmel toldották meg.
Menő bukólámpákat szereltek bele,
de nemcsak a kocsi arányait, hanem a hűtését is hátrányára változtatta az új frontrész. Sok példány megfőzte motorjait, de szerencsére nem ez.
A Mecum aukciósház által kínált, 1969-es évjáratú példány számlálója mindössze 20 ezer mérföldet (33 ezer kilométert) mutat, igazán nem lehet rá azt mondani, hogy széthajtották volna, de így is eléggé viharvert az állapota:
karosszériáját rozsda falja és moha borítja,
szétfoszlottak az ülései, és a vastag porréteg alatt a technika is hosszas törődést igényel. Hiába, negyven év Csipkerózsika-álom nem múlik el nyomtalanul.
Kapaszkodjanak meg, 150 ezer dolláros (43,5 millió forintos) minimálárat várnak érte a január 24-én záródó aukción, és valószínűleg jóval többet is fognak adni érte.
A Charger Daytonából ugyanis mindössze 503 utcai példány készült,
hogy a modellt NASCAR-versenyre lehessen homologizálni, és nem sok maradt fenn belőle. Ne feledjük, amikor a hetvenes évek olajválsága után elszabadultak a benzinárak, Amerikában mindenki szabadulni próbált az izomautóktól, még az efféle ritkaságoktól is.
Tökéletes állapotban az extrém fazonú Daytona egy-egy példánya ma akár egymillió dollárt is megér, és amúgy öreg harcostársa, a Plymouth Road Runner Superbird ára is csillagászati. Ezen a modellen kívül a pajtában álló Chargernek fénykorában nem sok vetélytársa lehetett egy-egy utcai gyorsulási versenyen sem. A konkrét példányba ráadásul nem is a kisebbik Hemi, hanem
a brutális, 7,2 literes, természetesen V8-as Magnum motort szerelték be,
igaz, sajnos automata váltóval kombinálva. Ha restaurálják, a szériadifizárral azért keményen megtáncoltatja majd a farát, az biztos.
Korábban részletes cikkben mutattuk be, hogy sokszor egy rozsdás veterán lehet a legjobb befektetés, és ez hatványozottan érvényes a Daytonára. Az elmúlt években ráadásul
igazi trend lett a „barn find”, azaz fészerben talált veterán autók kategóriája,
az aukciósházak pedig hívogató képekkel kínálják őket. Ezt is a tökéletes fotószöghöz kicsit betolták a fészer közepébe (látszik, hogy már felül vannak a megkeményedett gumik laposra állt részei), és szépen bevilágították. Egy dolgot tilos csinálni a katalógusba szánt fényképek előtt: lemosni és túlságosan kitakarítani a fellelési állapotú kocsit, mert akkor oda a varázsa.