A német autógyárak
több mint hatmillió autót hívtak vissza javításra,
a BMW 2013 óta közel négymilliót, a Volkswagen 900 ezret, a Mercedes egymilliót, az Audi 450 ezret. A javítási költség autónként 300 euróval számolva mintegy kétmilliárd eurót, azaz 625 milliárd forintot tesz ki.
Az Automobilwoche beszámolója szerint a Mercedes anyavállalata, a Daimler 2015-ben és 2016-ban 900 millió euró céltartalékot alakított ki a visszahívás költségeinek fedezetére. A Volkswagen 400 millió eurós költséggel számol, az Audi és a BMW viszont külön nem mutatta ki a javítás költségeit.
Az, hogy a német autógyárak vissza tudják-e követelni költségeiket a japán Takata vállalattól, még nyitott kérdés. Az autógyárak világszerte mintegy 50 millió autót hívtak vissza a hibás Takata légzsákok javítására.