A Kia magyar tervezője, Kovács Miklós a Genfi Autószalonon elmondta, hogy kivételes lehetőség volt számára a Stinger-projekt, mert ennyire sportos szériaautóra még sosem kapott megbízást a Kiától.
A 4,83 méteres sportszedán (de nevezhetjük négyajtós kupénak, vagy fastback-nek is) az Európában nem kapható Hyundai Genesis padlólemezére épül, vagyis
alaphelyzetben hátul hajt,
ami az arányain is egyértelműen látszik.
Mindent beleadott a Kia annak érdekében, hogy az Audi A7, a BMW 6-os GranCoupé vagy a Mercedes CLS méltó ellenfele legyen a Stinger. Igazán dögös formát alkotott Kovács Miklós, a Stingerrel bátran odaállhat bárki egy prémiumautó mellé is.
A 4,83 méteres hosszúságon, és az 1,87 méteres szélességen kívül a 2,9 méteres tengelytáv is közrejátszott abban, hogy a hátsó üléseken terpeszkedni lehessen. Genfi üléspróbánk alapján a helykínálat egyértelműen veri még az Optimáét is, egyedül a fejtér nem kimagasló a forma miatt.
Hogy sportos legyen az üléspozíció, az első ülések 4,5 centivel mélyebben vannak, mint az Optimában,
a vezető mindössze 18 centire ül az aszfalttól.
Érzésre is olyan mélyen vannak, mint egy sportautóban, és az sem mindennapos, hogy az ülések oldaltartása felfújható légkamrákkal szabályozható.
A belső tér minősége Kiától még sosem látott szinten áll,
még azt is könnyű szívvel bocsátja meg az ember, hogy a kerek légbeömlőket a Mercedestől lesték el. Csak a csomagtartó okoz némi csalódást, 406 liter egy ekkora autótól kevésnek számít.
Európában három motorral lesz elérhető a Stinger. A 2,2 literes turbódízel 200, a kétliteres benzines turbómotor 255,
a 3,3 literes, dupla turbós V6-os 370 lóerős.
Minden motorhoz széria a nyolcfokozatú automata váltó, felárért összkerékhajtás vagy a hátsókerekeshez önzáró differenciálmű is lesz.
Még a dízellel is megvan 7,7 másodperc alatt a százas sprint, a csúcsmotorral 5,1 másodperc is elég és
a végsebesség eléri a 270 km/h-t.
Nem véletlen, hogy az utóbbihoz széria a Brembo fékrendszer is.
Javarésze Európában zajlott a fejlesztés, a mérnökök sok időt töltöttek a Nürburgringen. A munkát a korábban a BMW M csoportjánál dolgozó Albert Biermann irányította. Szerinte a Stinger különleges, egyedi vezetési élményt nyújtó modell, amely nem a köridők lefaragására vagy az abszolút teljesítmény hajszolására, hanem inkább stílusos, de tempós utazásra alkalmas.
Az alapáras adaptív lengéscsillapítás olyat is tud, amit más autókban nem:
képes a két tengely feszességét egymástól függetlenül állítani.
Akkor kell a keményebb első, lágyabb hátsó tengely, ha csökkenteni szeretnénk a túlkormányzottságot, és növelni a stabilitást. Ha viszont az a cél, hogy az alulkormányzottság csökkenjen, és az agilitás javuljon, pont fordított beállításra van szükség.
A Kia Stinger 2017 utolsó negyedévétől, vagy 2018 elejétől lesz megvásárolható Magyarországon, az áráról még nincs információ, de csodálkoznánk, ha nem nyolc számjegyű lenne.