A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

A Volkswagen szerint lejáratókampány folyik a dízel ellen

Volkswagen V6 dízel TDI
Vágólapra másolva!
A dízelmotorok kitiltásának és károsanyag-kibocsátásának napirenden tartása a közbeszédben a dízeljárművek ellen indított kampány része - jelentette ki Matthias Müller, a Volkswagen vezérigazgatója a Neue Züricher Zeitung lapnak adott interjúban. 
Vágólapra másolva!
Forrás: Volkswagen

„Az intenzív kampánynak meg is lett a hatása, a dízelautók piaci részaránya csökken" - mutatott rá Müller a piacon tapasztalható tendenciákra. Míg 2011-ben a nyugat-Európában eladott új autóknak még az 55,7 százaléka volt gázolajjal hajtott, addig tavaly az arány 49,5 százalékra csökkent.

Úgy vélte, ez "méltánytalan" eljárás a dízeltechnológiával szemben, és szorgalmazta, hogy "tényszerű, kiegyensúlyozott" vita induljon a témában. A dízelek mellett érvelve megjegyezte, hogy a legmodernebb dízeltechnológia jól teljesít a klímavédelmi szempontból fontos szén-dioxid-kibocsátás területén, mivel a dízelmotorok egységnyi megtett útra vetítve 20-30 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, mint a benzinesek, és így kevesebb szén-dioxidot is bocsátanak ki. Arról persze nem beszélt, hogy a NOx kibocsátásban a dízelek sokkal rosszabbak a benzineseknél.

Matthias Müller Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Julian Stratenschulte

Müller szerint a német nagyvárosok keresik a megoldást a lakott területek légszennyezésének csökkentésére. Stuttgartban és Münchenben ennek keretében felmerült a korosabb dízeljárművek kitiltásának az ötlete is a városközpontokból.

Az Európában érvényes szabályok szerint azonban az autógyáraknak jelentősen csökkenteniük kell új modelljeik károsanyag-kibocsátását az elkövetkező években, ellenkező esetben súlyos bírsággal kell számolniuk. "Nem lesz könnyű megvalósítani (a tiltást)" - jegyezte meg Matthias Müller, hozzátéve, hogy az viszont egyáltalán nem szerencsés fejlemény, hogy a vásárlói preferenciák az egyre nagyobb motorral rendelkező és egyre nehezebb, így nagyobb fogyasztású dízelautók irányába mutatnak.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!