Az i8 kupé mellett az i8 roadster is a BMW i járműstruktúrájára épül, amely az alumínium alváz és a szénszál-erősítésű műanyagból készült utascella kettősét jelenti.
A roadster csak kétüléses, szemben a 2+2 üléses kupéval,
viszont az utólagos merevítések és a tetőmechanika miatt 60 kilóval nehezebb (1595 kg) nála, ami nem számít nagy különbségnek.
A vászontető 15 másodperc alatt nyitható ki 50 km/órás sebességig,
a tető lenyitására pedig a hátsó ablak körülbelül 30 millimétert megemelkedik, amely így szélfogóként funkcionál. A két ülés mögött még nyitott tetővel mindössze 100 literes csomagtér kínálkozik. Az első szélvédő kerete kivételesen merev, ezért még borulás esetén is biztonságos.
A 231 lóerős 1,5 literes, háromhengeres turbós benzinmotorból és egy villanymotorból álló hajtásláncban
az elektromos motor az első kerekeket, míg a benzines a hátsó tengelyt hajtja,
a rendszer összehangolt működését az energiamenedzsment vezérli.
A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor energiatárolási képessége 7,1-ről 11,6 kilowattórára emelkedett, vagyis a
131-ről 143 lóerőre erősített villanymotor
számára több energia áll rendelkezésére. A tisztán elektromos meghajtás már 120 km/órás sebességig fenntartható a régi i8 70 km/órájával szemben, persze az 53 kilométeres elméleti elektromos hatótávot ilyen tempóval nem tudja az autó.
Maximális terhelés esetén
a rendszerteljesítmény 374 lóerőre emelkedett,
amivel a kupé 4,4 másodperc alatt, a roadster pedig 4,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. Az elektronika mindkét modell végsebességét 250 km/óránál maximálja.