Steffen Seibert kormányszóvivő tájékoztatóján Angela Merkel kancellár véleményét ismertetve kiemelte:
teljes mértékben érthető, hogy az embereket felháborítják az autógyártó cégek "erkölcsileg semmivel sem igazolható" kísérletei.
A kísérletek célja is elfogadhatatlan, mert az autógyártók dolga a károsanyag-kibocsátási határértékek betartása, és nem annak bizonygatása, hogy a kipufogógáz kevéssé, vagy egyáltalán nem ártalmas - mondta.
Stephan Haufe, a környezetvédelmi minisztérium szóvivője hozzátette, hogy kellőképpen bizonyított a kipufogógáz ártalmassága. A tárcavezető, Barbara Hendricks
visszataszítónak és megdöbbentőnek tartja az állat- és emberkísérleteket
- mondta.
A közlekedési minisztérium felszóltja az érintett autógyártókat, hogy
haladéktalanul tájékoztassák a nyilvánosságot a kísérletekről, és vizsgálják ki az ügyet.
A tárca egyben összehívta a Volkswagen csoport (VW) körüli dízelbotrányt vizsgáló bizottságot, amely napirendjére veszi az ügyet - jelentette be Ingo Strater, a tárca szóvivője.
Német sajtóértesülések szerint 2012 és 2015 között majmokon és embereken végzett kísérletekkel elemezte a dízelmotorok kipufogógázának hatását egy kutatócsoport, amely a VW, a Daimler és a BMW támogatásával jött létre. A szállítási szektor környezeti és egészségügyi helyzetével foglalkozó európai kutatási egyesülés (Europäische Forschungsvereinigung für Umwelt und Gesundheit im Transportsektor - EUGT) kísérleteiben tíz majmot és 25 embert vizsgáltak. Az EUGT időközben feloszlott.