1856-ban alapították Holden néven a nyeregkészítő üzemet, amely 1914-től épített kocsitesteket amerikai márkáknak. Ennek volt köszönhető, hogy a nagy gazdasági válság alatt
a General Motors felvásárolta a céget és megmentette a csődtől,
majd egy érdekes figurát, az angol születésű Lawrence Hartnettet (a GM sikeres indiai és svédországi márkakereskedőjét) nevezte ki az élére.
Hartnett hamarosan szembefordult anyavállalatával, eltökélte ugyanis, hogy a „szolgasorból" tömegautó-márkává fejleszti a Holdent. A detroiti vezetés ellenkezett, ám az igazgató kitartóan küzdött, majd közbejött a második világháború, és az önállósodási küzdelem kicsit alábbhagyott.
A Holdennel kapcsolatos fejlesztési terveket Ben Chiefly akkori ausztrál miniszterelnök is támogatta, így a GM végül 1946-ban beadta a derekát, de kikötötte, ők diktálják a játékszabályokat. A prototípust vegyes
amerikai és ausztrál mérnökcsoport tervezte meg
Detroitban, és az anyavállalat adta hozzá a 2,1 literes soros hathengeres, 60 lóerős Chevrolet-motort.
Míg a blokk otthon, az USA-ban kicsinek és gyengének is számított, kiváló piaci lehetőséget jelentett Ausztrália. A korabeli Chevroletekre hasonlító karosszériát Frank Hershey, a Cadillac stilisztája rajzolta, aki éppen akkor szerelt le a haditengerészettől.
A három prototípust hónapokig tesztelték az Egyesült Államokban, majd titokban áthajózták őket Ausztráliába, ahol még tízet készítettek, és folytatták a próbákat is. Az egytonnás, háromfokozatú kézi váltós kocsikba a forró klíma miatt nem szereltek fűtést, és
a gyér forgalomhoz az indexet is feleslegesnek tartották.
Megerősítették viszont a futóművet és hatalmas, olajtükrös légszűrőt is terveztek a motorra. A 48-215 kódnevű modellt 1948. november 29-én Chiefley miniszterelnök leplezte le látványos ceremónián a Fishermans Bend-i gyárban. Óriási siker lett a gép, a nép Humpynak, magyarul Púposnak becézte, és mindenekelőtt végtelenül stapabíró szerkezetét értékelte nagyra.
Farmerekre és gazdálkodókra is gondoltak, amikor 1951-ben bemutatták az 50-2106-os platós kisteherautó-változatot.
Több mint 120 ezer darabot gyártottak belőle,
majd 1953-ban jött a sziluettben hasonló, de más formájú, 65 lóerősre erősített FJ típus. Tavalyi bezárásáig összesen 7,6 millió autót gyártott a Holden, ma már csak importmodellekre kerül az embléma.