Az Audi a prémiummárkák közül az elsők között készítette el az alsó-középkategóriás szabadidő-autóját, a Q3 már 2011-ben bemutatkozott. A hétéves modellciklus elteltével érkezik a típus második generációja, aminek már jóval több konkurenssel kell megküzdenie.
A BMW X1, a Jaguar E-Pace és a Volvo XC40 és a következő Mercedes GLA vetélytársa műszakilag a Volkswagen Tiguan, a Seat Ateca és a Skoda Karoq közeli rokona, azokhoz hasonlóan az MQB építőkészlet adja az alapjait.
A legtöbb motor ismerős lesz a testvérmodellekből, az SQ3-ban és az RS Q3-ban dolgozó 2,5 literes, öthengeres erőforrás (kb. 340, illetve 400 lóerővel) viszont a Q3 privilégiuma marad. Egy-két éven belül zöld rendszámos verziók, azaz konnektoros hibrid és tisztán elektromos változat is készülhetnek az autóból. Az alapverziók elöl hajtanak majd, de az erősebb motorokhoz jár majd a Haldex-kuplungos Quattro hajtás.
A SUV-lázat figyelembe véve a második generációs Q3 a következő 6-7 év egyik legnagyobb darabszámban eladott Audija lehet, éppen ezért jó hír a magyaroknak, hogy a típust – elődjétől eltérően – Győrben fogják gyártani. Az új Q3 miatt nemrég egy 80 000 négyzetméteres karosszériagyár épült Győrben, ahol 700 robotot helyeztek üzembe.
Az autó világpremierje szerdán lesz, bővebb információkkal akkor jelentkezünk.