Ferrarit már évek óta tudunk itthon is vásárolni, tavaly pedig a Bentley is megnyitotta magyarországi szalonját (itt olvashatja tudósításunkat). Most pedig kiderült, hogy 2020 tavaszán egy újabb exkluzív autógyártó képviseletével bővül a hazai kínálat. Jön ugyanis az Aston Martin, amely a Gablini csoporttal kötött megállapodást az autók forgalmazására és szervizelésére. Ennek bejelentésére a nemrég felújított Haris parkban került sor.
Már a parkolóban egy Vantage és egy limitált kiadású Rapid AMR fogadott minket. Utóbbi az Aston Martin négyajtós modellje, de az aktuális trendeknek megfelelően hamarosan jön az SUV is (ezt egyelőre DBX kódnéven promózzák).
A Rapidban hatliteres, V12-es szívó benzinmotor dolgozik,
amely 600 lóerőt és nagyjából 635 Nm-t mozgósít az igen méretes autó mozgatásához. Hogy a megállás se okozzon gondot, arról a széria karbon-kerámia fékrendszer és az elöl 41(!), hátul 36 centis féktárcsák gondoskodnak.
A bejelentésen jelen volt Gablini Gábor, a cégcsoport tulajdonosa, Kovács Farkas Tamás ügyvezető, valamint az Aston Martin Europe elnöke, Thomas Kiesele. Maga a szalon a teljesen megújuló M3-as telephelyen belül kap majd helyet, 300 négyzetméteren. A beruházás több százmilliós nagyságrendű, és egy kérdésre válaszolva Gablini Gábor azt is elárulta, egész pontosan május 1-én nyílik majd meg a szalon, melyhez márkaszerviz is tartozik majd.
A Gablini csoport nem csak Magyarországon, hanem öt további országban (Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Bosznia-Hercegovina és Albánia) is kizárólagosan képviseli a márkát. Ennek fényében nem elérhetetlenek az eladási tervek, mely szerint még 2020-ban 15 autót szeretnének értékesíteni,
rá két évre pedig már ennek duplájával számolnak.
A bemutatón egy Vantage, valamint egy DB11 és egy DBS Superleggera Volante volt kiállítva.
Gablini és Kiesele ünnepélyesen aláírták a megállapodást a két cég között, majd rövid ízelítőt kaptunk a DBS hangjából. Ez a típus jelenleg a legerősebb a sorozatgyártású, utcai Aston típusok közül. Motorterében egy 5.2 literes, biturbó V12-es dolgozik, ez 715 lóerőt és bő 900 Nm nyomatékot mozgósít, amely 3,4 másodperces 0-100 gyorsulásra (a kabriónál 3,6) elegendő, a száguldás pedig majdnem 340 km/h-ig tart.
A tető ki- és becsukása csak pár másodpercet vesz igénybe, ám a DBS csúcsmodelli mivoltát jól jelzi, hogy a márkajelzés és a feliratok karbonból vannak. Ezen felül a teljes szélvédőkeret, a karosszériaelemek számos része, az ülésvázak, de még a belső ajtópanel egy része is ebből a drága, nagyon erős, de könnyű anyagból készül.
Az utastérben kizárólag bőrt vagy alcantarát alkalmaznak,
még a középső könyöklő is motorosan nyitható.
Kiemelték a rendezvényen, hogy a 106 éves cég jelenleg az egyetlen független, pontosabban nem autókonszern tulajdonában álló sportautógyártó, ez persze annak függvényében igaz, hogy mit tekintünk kis- vagy nagyszériás manufaktúrának. Árakról egyelőre nem esett szó, de a német és angol példákból kiindulva a legolcsóbb típus nagyjából 60-70 millió forint környékére várható, a DBS pedig a 100 milliót is meghaladhatja majd.