A Nissan Juke első nemzedéke 2010-ben mutatkozott be, és annak ellenére, hogy kifejezetten megosztó formát kapott,
közel egymillió példányt adtak el belőle Európában.
A népszerűség egyik fő oka az volt, hogy ez volt a kis crossoverek első képviselője, de azóta rengeteg konkurens érkezett, így az utódnak nehezebb dolga lesz.
Az új Juke határozottabb éleket, nagyobb hűtőmaszkot, LED-es lámpákat és kevésbé hangsúlyos kerékjáratokat kapott, de azért
sok jellemvonást megtartottak, hogy első látásra is Juke-ként lehessen azonosítani.
Megmaradt a fényszórók kerek formája (ezúttal Y-motívummal), a rejtett hátsó kilincsek, és a kupészerű tetővonal sem változott. A legnagyobb felni már 19 colos, ami szokatlan a B-szegmensben.
A Juke a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség CMF-B platformjára épül, ugyanarra, mint az új Renault Clio és Captur. 4210 mm hosszú, 1800 mm széles és 1595 mm magas, vagyis
elődjénél 85 mm-rel hosszabb,
170 mm-rel szélesebb, de 30 mm-rel alacsonyabb.
A tengelytáv 105 mm-rel lett hosszabb, aminek köszönhetően a korábban szűkös hátsó lábtér 58 mm-t bővült. Bár a méretek nőttek, és az új platform révén a karosszéria is merevebbé vált,
a tömeg 23 kilóval csökkent.
A csomagtartó mérete 20 százalékkal lett nagyobb, már 422 literes, ami csak 8 literrel marad el a Qashqai-étól.
A piaci bevezetéskor mindössze egyetlen motorral, a 117 lóerős egyliteres, turbóval lehet majd megvenni a Juke-ot. Alaphelyzetben hatfokozatú kézi váltóval párosítják a háromhengerest, de felárért hétfokozatú dupla kuplungos automatát is lehet kérni.
Dízelmotor nem lesz,
mivel a kis benzines is elég takarékos a Nissan szerint. Később várható még egy 1,5 literes benzines és egy 1,8 literes, 200 lóerős Nismo sportverzió is. Nem kizárt, hogy konnektoros hibrid is lesz, mivel a Renault Capturból már bejelentettek egy ilyen variánst.
Háromféle (eco, standard, sport) vezetési üzemmód közül választhat a sofőr, fejlett vezetéstámogató rendszerek is elérhetőkké váltak, mint a táblafelismerő, a keresztirányú forgalomfigyelő, a holttér-figyelő, vagy a gyalogosokat és kerékpárosokat is felismerő vészfékasszisztens.
A kormányzás, távolságtartás és sávtartás automatizálásával
megvalósul a 2-es szintű önvezető képesség,
amit a Nissan ProPilot-nak hív. A kapcsolódási képességek is igen fejlettek, a Juke mobilneten keresztül kap frissítéseket, van fedélzeti wifi, és egy applikáció segítségével a távolból is lehet nyitni-zárni az ajtókat, és a kocsi különböző paramétereit ellenőrizni. A 8 colos központi érintőképernyő kompatibilis az Apple CarPlay-jel és az Android Autóval.
A Juke elődjéhez hasonlóan az angliai Sunderlandben készül, az első példányokat novemberben szállítják ki.