Az ezredfordulón alapított Best Global Brands listán minden eddiginél erősebb teljesítménnyel, sorban tizenhatodszor végzett az autógyártók élén a Toyota.
Az Interbrand az ezredforduló óta állítja össze a világ száz, aktuálisan legértékesebb cégét tartalmazó listáját. A rangsor felállítása során figyelembe veszik a vállalatok pénzügyi mutatóit, megvizsgálják, a márkanév milyen mértékben befolyásolja a vásárlói döntéseket, valamint, hogy mennyire képes megtartani ügyfeleit az adott a márka.
A százas listán szereplő autógyártók összértéke 4,96 százalékkal erősödött a tavalyi eredményhez képest. Ha a két éve a 77. helyre emelkedő, majd onnan két év alatt 22 helyet zuhanó Harley-Davidsont is közéjük számítjuk, az eredmény 3,1 százalékra romlik.
Egyetlen más ipari szegmens sem mutatott fel ilyen szerény növekedést
– sovány vigasz, hogy ezzel a 15 szereplővel az autóipar a legnépesebb szektor a Top 100-as listán.