Az új BMW M2 CS a BMW M2 Competition fölé érkezik meg a modellpalettán, mint a
2-es kupé utolsó, legjobban kihegyezett változata.
Számos szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült karosszéria-kiegészítőt kapott a limitált szériás csúcsmodell, többek között a motorháztető, a tető, valamint az első koptató, hátsó légterelő szárny, a diffúzor és a toronymerevítő is.
A duplaturbós, soros hathengeres benzinmotor teljesítményét 450 lóerőre növelték, így
40 lóerővel múlja felül a BMW M2 Competition motorját.
Arról, hogy a motor kenési rendszere a hétköznapokban és versenypályás használat közben egyaránt optimálisan működjön, egy kiegészítő motorolaj-tartály, egy kiegészítő szivattyú és egy motorolaj-kiegyenlítő rendszer gondoskodik.
A motor megnövekedett hűtőlevegő-igényét típus-specifikus motorháztető elégíti ki, amelynek nagyméretű légkiömlő nyílásán még hatékonyabban távozhat a bent felgyülemlett forró levegő. A motor ereje az M4-től megörökölt adaptív futóművön, aktív önzáró differenciálművön és típus-specifikus, versenypályára optimalizált, semi-slick jellegű, 19 colos Michelin Pilot Sport Cup 2 gumikon keresztül jut az aszfaltra a hátsó kerekeken.
A vörösre fényezett féknyergekkel dolgozó fékrendszer elöl 400, hátul 380 milliméter átmérőjű féktárcsákkal, valamint ugyancsak nagyobb, elöl hatdugattyús, hátul pedig négydugattyús féknyergekkel dolgozik. Borsos felárért
karbon-kerámia fékrendszert is rendelhetnek
a vásárlók, hogy az M2 CS a versenypályák megpróbáltatásait is tartósan bírja.
A BMW mérnökei áthangolták a menetstabilizáló rendszer (DSC) dinamikus üzemmódját, hogy az minden korábbinál több kontrollált túlkormányzottságot engedélyezzen, a sofőrök örömére.
Az M2 CS az opcionális duplakuplungos automataváltóval
4,0 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre,
a hatfokozatú manuális váltóval mindez 4,2 másodpercig tart. A végsebességet a vezérlőelektronikája 280 km/óránál korlátozza, a fogyasztás automata váltóval 9,4-9,6, kézivel 10,2-10,4 liter a WLTP szerint.