Nagy test, kis élvezet - Ford Edge 2.0 TD240 ST-Line teszt

Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Vágólapra másolva!
A Ford amerikai származású óriás SUV-ja, az Edge egy X3-as BMW áráért X5-ös méretet és rengeteg extrát ad, de a márkától elvárt menetdinamikával adós marad még a legerősebb motorral is.
Vágólapra másolva!
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor

A szabadidő-autók hihetetlen népszerűségét a Kugán kívül eddig nem igazán tudta meglovagolni Európában a Ford, aminek az lehet az oka, hogy a másik két modellt, a régi Fiesta-alapokra épített kis Ecosportot eredetileg a dél-amerikai, a Mondeo-alapokra épített Edge-et pedig az észak-amerikai piac számára fejlesztették ki.

Idegen származásuk minden porcikájukon érződik,

de főleg a külső formaterven, ami a Ford pechjére - a közvélemény-kutatások szerint - a legfontosabb szempont egy európai számára autóvásárláskor.

Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor

Talán éppen ezért, ma már a csinos Fiestából és Focusból is kínálnak Active néven emelt futóműves, terepcsomagos verziót, de a két régebbi, alulteljesítő SUV is megtalálható még a kínálatban. Igaz,

mindkettő nemrég esett egy alapos modellfrissítésen,

mely során a megjelenésüket megpróbálták az európai ízléshez igazítani. A tavaly tesztelt Ecosportnál ez kevésbé sikerült, ellenben a mostani tesztalanyunknak, az Edge-nek jól áll a ráncfelvarrás, amely elsősorban az orr-részét érintette.

Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor

Kisebbek lettek a Bi-LED fényszórók és a hűtőmaszk, utóbbi hat- helyett már nyolcszögletű, az ST-Line felszereltségű tesztautón pedig méhsejt mintázatú a rácsa, ráadásul krómozás helyett feketére fújták a kanadai gyárban. Az

optikai sportcsomag

részei még a 20 colos felnik, a küszöbtoldatok, az alsó védőlemezek, a krómozott álkipufogó-végek, a diffúzort imitáló hátsó lökhárító és a tetőszárny, viszont a praktikus tetősínről le kell mondania annak, aki ST-Line kivitelt kér.

Majdnem akkora, mint egy X5 vagy egy Touareg

Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor

Amerikában csak középkategóriás SUV az Edge, de nálunk ez már majdnem a felső kategóriát jelenti: a

4,83 méteres hosszhoz 2,18 méteres szélesség (tükrökkel) és 1,74 méteres magasság tartozik,

vagyis a belvárosban ne ezzel akarjunk parkolni. Egy aktuális BMW X5 vagy Volkswagen Touareg csak pár centivel hosszabb nála, egyébként a magasságuk és a szélességük szinte azonos.

Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor

Bánhatja a Ford magyarországi importőre, hogy egy ekkora testbe nem tudtak a mérnökök hét ülést belezsúfolni, mert akkor az Edge is jogosult lenne a nagycsaládos autótámogatásra. Kizárólag öt üléssel kapható, viszont

az utastere a Super Size méretűekre van tervezve,

átlagos testalkattal már feleslegesen nagynak érezzük minden irányban. Igaz ez a csomagtartóra is, amely alapállapotában is több mint 602 literes (ablakig pakolva 800), a hátsó ülések gombbal történő lehajtása után pedig 1847 literesre bővül.

Asszisztensből nincs hiány

Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor

Nemcsak az Edge mérete, hanem a műszaki színvonala is a prémiummárkákat idézi.

Szinte minden vezetéstámogató rendszer elérhető alapáron vagy felárért,

van adaptív fényszóró, holttér-figyelő, automata távolsági fényszóró, sebességkorlátozásokat figyelő „intelligens" sebességhatároló, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, gyalogosfelismerő fékasszisztens és a táblafigyelő is.

Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor

Megkönnyíti a parkolást a keresztirányú forgalomfigyelő és a kormányzó asszisztens, amely padkával párhuzamosan és merőlegesen is ügyesen dolgozik, ráadásul a kiállást is megoldja helyettünk. A ráncfelvarrás után az asszisztensek listája az ütközés utáni fékezőrendszerrel, a

kikerülő vészmanővereket megkönnyítő kormánysegéddel

és a start-stop funkciós adaptív tempomattal bővült. Utóbbi sajnos idegesítően működött együtt a dugóban, mindig rángatva állította meg az Edge-et, és lassan reagált az elöl haladó autó mozgására, ezért kis idő múltán mindig kikapcsoltam.

Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor

Maga a műszerfal hasonló, mint a Mondeóban, az anyagminőség és a kidolgozás messze van a prémium szinttől, de elfogadhatóak, az elektromosan állítható, félbőr ST sportülések viszont kifejezetten kényelmesek.

Aki szereti a parancsnoki üléshelyzetet, elégedett lesz a magas pozícióval,

bár a kilátás így sem tökéletes a vaskos tetőoszlopok miatt. Szerencsére a jó felbontású tolatókamera alapáron jár, és osztott képes frontkamera is elérhető a Biztonsági csomag részeként.

Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor
Ford Edge. 2019.09.12 Fotó: Csudai Sándor

Ahogy a többi új Fordban, itt is forgótárcsás lett az automata váltó előválasztója, így lett hely a középkonzolban egy vezeték-nélküli telefontöltő számára. A könyöklő alatti tárolórekesz olyan mély, hogy könyékig el lehet tűnni benne, a kétliteres palackok is állva elférnek. Két dolog zavart a belső térben: a félig analóg, félig digitális műszerfal átlátszó plexije belülről párásodott, valamint a szélvédőkamera burkolata úthibákon zörgött, elég hangosan.

A cikk nem ért véget. Kattintson a második oldalra, ha kíváncsi, milyen vezetni az Edge-et!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!