Az Audi villanyturbóval lehelt új életet a dízelmotorba – Audi A4 menetpróba

Audi A4
Vágólapra másolva!
Lágy hibrid technológiával és új fedélzeti elektronikával frissült a bestseller A4, az S4 orrába pedig benzines helyett egy bivalyerős, villanyturbós dízel került.
Vágólapra másolva!
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4

Évek óta mindenki a SUV-ok előretöréséről beszél, sok tömegmárka már le is állt a normál szedánok és kombik gyártásával, mert annyira megcsappant a kereslet irántuk. Ezért nem lehet ma már Európában új Nissan Primerát, Honda Accordot, Citroën C5-öst, Seat Exeót, Subaru Legacy-t venni, és már a Ford is bejelentette, hogy megszűnteti a mai formájában a Mondeót, és egy crossover világautót fog helyette kínálni minden kontinensen. Sőt, a verebek már azt is csivitelik, hogy

a VW Passat következő nemzedékéből sem lesz négyajtós limuzin, csak kombi.

A fényszórók felső élén csíkos lett a LED-es nappali fény, erről a legkönnyebb felismerni a 2020-as modellévű A4-est Fotó: Gulyás Péter

Érdekes módon a prémiummárkáknál más a helyzet, a középkategóriás üzleti limuzinok piaci virágzik, széles kínálat csábítja a cégvezetőket, az Alfa Romeo Giulia, a BMW 3-as, az Infiniti Q50, a Jaguar XE, a Lexus IS, a Mercedes C-osztály és a Volvo S60/V60 is ebbe az osztályba tartozik. Az Audi hagyományosan az A4-essel van jelen a szegmensben, ami az egyre bővülő Q szabadidő-autó paletta ellenére a mai napig a gyártó legjobban fogyó modellje,

öt eladott új Audiból egy ebből a családból kerül ki.

Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4

A negyedik, B9-es A4 nemzedék már négy éve van a piacon, ezért Ingolstadtban elérkezettnek látták az időt egy alapos modellfrissítésre, már csak azért is, mivel tavaly a BMW 3-asnál és a Volvo S60/V60-nál komplett modellváltás történt, a Mercedesnél és a Jaguarnál pedig alaposan felvarrták a ráncokat.

Alig változott a külső

A hossz 4,76 méter, a tengelytáv 2,82 méter Fotó: Gulyás Péter

Valószínűleg a képeket nézve nem fogják elhinni, de

a motorháztetőn, a tetőn, és a csomagtérfedélen kívül minden külső karosszériaelemet lecseréltek,

pedig egy átlagos facelift során csak a lámpákhoz és a könnyebben alakítható műanyag alkatrészekhez szoktak nyúlni.

Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4

Ezúttal viszont a fém sárvédőknek és az ajtóknak is új présszerszámokat kellett gyártani, és mindezt azért, hogy a korábbi, az A4 teljes hosszán végighúzódó él helyett ezúttal csak a kerekek fölé kerüljön törésvonal, ami a gyári kommunikáció szerint az ős-Quattro formáira emlékeztet.

Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4

Elöl a singleframe hűtőmaszk szélesebb és laposabb, újak az immár alapáron adott LED fényszórók (a szembejövőket kitakaró Mátrix LED maradt feláras), az S-line és az S4 modelleken pedig megjelent egy rés a hűtőmaszk és a motorháztető között, amitől ezek a sportmodellek az új A1 kisautóra hasonlítanak. Összességében több az érdekes részlet, mint korábban, de

a letisztult elegancia hangyányit sérült,

a lökhárítók és a lámpák kicsit túlkomplikáltnak tűnnek.

Belsőben első

Ízléses és jó minőségű a belső tér, a központi képernyő már érintős, és a vezető felé fordul Fotó: Gulyás Péter

Megjelenésben, látható-tapintható minőségben és dizájnban az A4 volt eddig is a kategória csúcsa, és ezen a tavaly érkezett 3-as BMW sem tudott változtatni. Összhangban vannak a felületek, az anyagok és a formák, a kapcsolók finoman klattyannak egyik állásból a másikba, az összeszerelési minőség

olyan, mintha egy tömbből faragták volna a műszerfalat.

Nem volt tehát értelme komoly beavatkozásnak, és az Audi nem is tett így, csak a technológián csiszolt.

Az MMI forgótárcsa már a múlté, a helyén egy kisebb rekeszt alakítottak ki Fotó: Gulyás Péter

Egyes piacokon széria lett a Virtual Cockpit nevű, HD felbontású digitális műszerfali kijelző, amelyen remekül mutat a Google térképre épülő gyári navigáció, ezzel a grafikával a BMW és a Mercedes sem képernyője sem tud versenyezni, bár utóbbi nem sokkal marad el tőle.

Az MMI infotainment rendszer generációt váltott,

erősebb a hardver mögötte és a korábbinál nagyobb és jobb felbontású érintőképernyőt kapott. Így feleslegessé vált a könnyen használható forgótárcsa, a helyén most egy rekesz van a váltó mellett, ahová apró tárgyakat lehet tenni.

Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4

Már a közlekedési lámpákkal is kommunikál

Aki a régi, iDrive-ra hasonlító kezelést szerette, annak meg kell majd szokni, hogy ezután fönt kell matatni, ami rázós úton nem mindig egyszerű a vezető felé fordított, 10 colos érintőképernyőn; vezetés közben betűket is könnyebb volt rajzolni a régi forgótárcsa tapipad felületére, mint magára a képernyőre.

Be lehet állítani, hogy a képernyő akusztikus visszajelzést adjon

minden lenyomás után, de az A8-asban bevezetett, ujjbegyen érezhető apró rezgéses visszajelzés a nagyobb Audik (A6, A8, Q7, Q8) privilégiuma maradt.

Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4

Szerencsére a menüstruktúra maradt egyszerű és áttekinthető, bármire rá lehet keresni, mint a számítógépes böngészőkben, a használat gyerekjáték. Tetszett az is, hogy az online kapcsolatnak köszönhetően a rádió észrevétlenül vált az analóg és a digitális jelforrás között, ami a hegyek között jól jött.

Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4
Audi A4

Újdonság, hogy a tulaj, vagy a meghatalmazottja már androidos okostelefonnal is nyithatja és zárhatja az A4-est, illetve indíthatja a motort, cégautóknál pedig az lehet hasznos, hogy 14 felhasználó tároltathatja el a személyes beállításait az egyéni profiljában, ami egy pillanat alatt előhívható. Egyes nyugat-európai (főleg német) nagyvárosokban az A4 képes adatokat fogadni a közlekedésirányítási hálózattól, így

meg tudja mondani, hogy mennyivel kell menni, hogy zöldhullámot kapjunk a lámpánál.

A cikk nem ért véget. Kattintson tovább, ha kíváncsi, milyen vezetni az A4-est és az S4-est!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!