A biztosításokat kínáló társaságok tapasztalatai szerint
a kátyúkárok 60-70 százaléka az első negyedévben történik, tehát manapság.
Ha körülnézünk az utakon, a nagy hideg elmaradása ellenére új kátyúk így is keletkeztek - vélekedett az InfoRádióban Lambert Gábor, a Mabisz kommunikációs vezetője.
A gépkocsiban jellemzően 20 ezer forintos károkat okoznak a kátyúbalesetek,
a leggyakoribb ilyen a defekt, illetve a felnisérülések, de elég gyakran előfordul futómű-károsodás is, sőt az országutakon, sztrádákon baleseteket, személyi sérüléseket is okozhat a kátyú."
Ha nincs biztosításunk, a közút fenntartójához kell fordulnunk, ez a településeket összekötő utakat tekintve a Magyar Közút, lakott területen pedig az illetékes önkormányzat, illetve a Budapest Közút.
Alaposan dokumentálni kell az okozott kárt, fényképeket kell készíteni, helyszínen készült hatósági jegyzőkönyvre, tanúnyilatkozatra is szükség van, továbbá amennyiben a károsult rendelkezik vele, a kár összegét igazoló javítási számlát is csatolni kell a bejelentéshez"
- tette hozzá Lambert Gábor.
Amennyiben egy érintett rendelkezik biztosítással, elegendő felvennie a kapcsolatot a saját biztosítójával, de ez esetben is minél alaposabban dokumentálni kell.
És hogy ki fizet a végén? "Alapvetően ha biztosítással rendelkezünk, akkor a biztosító, és ő játssza le a közútkezelővel a meccset, ha nem, akkor a közútkezelő" - közölte Lambert Gábor, aki mindezek után azért hozzáteszi: ne lépjük át a sebességhatárt, és
vegyük figyelembe, ha az úthibákra előzőleg tábla figyelmeztette az autóvezetőt, a tábla ugyanis a biztosító szerint is fontos tényező egy ilyen káreseménynél.