A forgalmazók 41 százalékos emelkedés után
1803 darab új elektromos autót értékesítettek
tavaly idehaza – derül ki a Vezess friss összeállításából.
Az importőröktől kapott információkból kiderül, hogy
itthon jellemzően magánszemélyek vesznek újonnan elektromos személyautót,
a hivatalosan cégnévre kötött szerződések mögött is gyakran egyautós vásárlások állnak.
Változás a korábbi évek gyakorlatához képest, hogy 2019-ben
a vevőknek már nem a környezet védelme a legfontosabb motivációja, hanem a másfél millió forintos állami kedvezmény,
illetve az ingyenes parkolás. Szintén újdonságnak számít, hogy a forgalmazók tapasztalatai szerint egyre több vidéki lakos jelent meg a vásárlók között, ez nagyban köszönhető a hatótávok növekedésének. Új jelenségnek mondják egyes forgalmazók azt is, hogy egyre többen családi autónak veszik a tisztán elektromos hajtású személygépkocsikat.
453 eladott példánnyal a Nisan Leaf volt a vásárlók kedvenc villanyautója,
a Volkswagen e-Golf 356 darabbal futott be a második, míg a BMW i3 223 darabbal a harmadik helyre. A top 10-ben egy Tesla van, a Model 3-ból eladott 81 darab az értékesítési lista hetedik helyére volt elég.