A DS 7 Crossback és a DS 3 Crossback bemutatása után egy végre nem egy újabb SUV, hanem egy elegáns limuzin érkezik a francia prémiummárka kínálatába. A DS 9 a PSA konszern EMP2-es platformjának nyújtott tengelytávú változatára épül, ezért
a hátsó helykínálata jobb, mint az azonos technikára épülő Peugeot 508-asnak.
Igazi luxust kínál az új nagykocsi éjjellátó rendszerrel, többféle bőrkárpitozással, 2-es szintű önvezető képességgel, fejlett parkoló-asszisztenssel és még számtalan vezetéstámogató rendszerrel. Még a hátsó ülései is fűthetők, rendelkeznek masszázsfunkcióval, és szellőztethetők.
A 4,93 m hosszú DS 9
18 centivel hosszabb, mint Peugeot 508-as,
a 2,9 méteres tengelytávja 11 centivel nagyobb. A lépcsőshátú, de kupés tetejű karosszérián visszaköszönnek a DS márka stílusjegyei, mint a jellegzetes LED-es fényszórók és a 3D hatású krómozott hűtőrács.
Visszakacsintva az 1955-ös DS-re, a DS 9 is fényforrásokat, pontosabban helyzetjelzőket visel hátul, a tető két szélén, a fényszórói pedig képesek elfordulni a kanyarokban. A karosszéria eleganciáját fokozzák a fényezett, rejtett kilincsek és a fekete tető is.
A DS 9 elsőként egy E-TENSE nevű, fronthajtású konnektoros hibrid hajtáslánccal lesz elérhető, amelynek rendszerteljesítménye 225 LE. A hatótáv zéró emisszió üzemmódban 40-50 km (WLTP), így
nálunk zöld rendszámot kaphat ez a verzió.
A 11,9 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort 7,4 kW-os fedélzeti töltővel másfél óra alatt lehet feltölteni.
Az önálló hajtásra is képes, 110 lóerős villanymotort a nyolcfokozatú automata váltóba integrálták. Induláskor, intenzív gyorsításkor, vagy zéró emissziós üzemmódban lép működésbe, utóbbi esetben 135 km/h-ig használható.
Nem sokkal a piaci bevezetés után a DS 9 kínálata két újabb motorváltozattal bővül : egy 250 lóerős, megnövelt hatótávolságú, de még mindig fronthajtású konnektoros hibriddel, valamint egy
360 lóerős, összkerékhajtású, hibrid csúcsváltozattal,
amelyben a hátsó tengelynél is van egy villanymotor. Aki kevesebbet költene, azoknak a 225 lóerős 1,6 literes benzinmotor önmagában is elérhető lesz, hibrid hajtás nélkül, független helyett egyszerűbb, csatolt lengőkaros hátsó futóművel.
A számítógéppel vezérelt felfüggesztés kamerája
folyamatosan vizsgálja az útfelületet:
a jeladók, a gyorsulásmérők és a futómű érzékelői minden mozgást rögzítenek és továbbítanak a számítógépnek, amely kerekenként külön-külön fejti ki hatását az egyes lengéscsillapítókra. Viszont aki a Citroën legendás hidropneumatikus futóművét várta, az csalódni fog, mert a DS 9 is hagyományos acélrugókat kap, így a hasmagassága sem állítható.