A Pénzcentrum olvasója annak ellenére kapott bírságot, hogy a tempomatot a "tűréshatáron belüli sebességre" kapcsolta be.
Budapest külvárosában haladtam, ahol 60-as tábla volt kitéve, gyér volt a forgalom, belőttem a tempomatomat 70-re, mert tudtam, hogy az még belefér. Hát, nem fért bele, egyszer csak a rendőr kikapott, mutatta, hogy bizony 68-cal mentem, úgyhogy meg is ajándékozott egy 30 ezer forintos büntetéssel, meg 4 büntetőponttal"
- mesélte.
Egy szakértő szerint az autós
abba a hibába esett, hogy összekeverte az ellenőrzési formákat.
Ugyanis Magyarországon kétféle gyorshajtás létezik: az egyik, amit az automatikus rendszer néz (itt objektív felelősség van, hiszen a gép nem tudja, ki vezette az autót), és van a helyszíni ellenőrzés, a kettő pedig teljesen külön dolog.
Ha a rendőr a helyszínen ellenőriz, akkor akár azért is megbüntethet, ha valaki 60 helyett 61-gyel megy.
Ezt sokan nem tudják. Engem egyszer megbüntettek, 50 helyett mentem 58-cal: mondtam a rendőrnek, hogy nem ennyi a tűréshatár. Igen ám, de
a tűréshatár csak akkor érvényes, ha a VÉDA-rendszer ellenőriz.
Az ilyen gyorshajtások büntetési tétele az egyéb szabálysértések kategóriába tartozik, engem például 5 ezer forintra büntettek meg" - magyarázta Pető Attila KRESZ-professzor.
A "tűréshatárok" és a büntetési tételek ma így néznek ki Magyarországon VÉDA-mérés esetén:
50 km/óra sebességig
50 km/óra felett 100 km/óra sebességig
100 km/óra sebesség felett