Sokkoló balesetekről számolt be, de szerinte nem lehet másként beszélni, ha a megelőzés a cél – derül ki a Szon.hu cikkéből.
Tizenkilenc éve vagyok baleseti helyszínelő, hetvennégy embert láttam, akik balesetben vesztették életüket, tizenhatan az ismeretségi körömből kerültek ki, sajnos ismerem a balesetek árnyoldalát"
– mondta a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság baleseti helyszínelője.
"A mi munkánk ott kezdődik, ahol a médiáé véget ér.
Mi vagyunk azok, akik a helyszínen rajzolnak, akik összehúzzák a fekete zsákot, akik hajnali háromkor becsöngetnek a rossz hírrel a szülők ajtaján.
Pedig egy kis odafigyeléssel sokat tehetünk azért, hogy ezek a szituációk ne forduljanak elő."
Pintér József beszélt arról is, hogy a biztonsági öv elsősorban nem azért van, hogy a rendőrök ne büntessenek meg, hanem a közlekedők biztonságáért. Sokan bele sem gondolnak abba, hogy ha egy 30 kilós gyerek hátul nincs bekötve, egy
50 km/h-s sebességnél bekövetkező ütközéskor a gyerek kéttonnányi erővel csapódhat az első szélvédőbe.
Sok olyan balesetnél helyszínelt, ahol az autókban ugyanolyan kár keletkezett, az utastér alig sérült, de az egyikben pár karcolással megúszta a sofőr, a másikban pedig életét vesztette egy ember csupán azért, mert nem volt bekötve.
Sokat számíthat egy baleset elkerülésekor vagy a sérülések minimalizálásánál, ha az ülések megfelelően vannak beállítva. A legfontosabb a helyszínelő szerint az ökölpróba:
olyan magasan legyen az ülés, hogy ha a fejünkre rakjuk az öklünket, az elférjen a fejtetőnk és a tetőlemez között.
Arra is ügyeljünk, hogy a kormányfogásnál a karunk legalább 30 fokos szöget zárjon be, és a kuplung- és a fékpedál elérésekor ne kelljen teljesen kinyújtanunk a lábunkat.
A megfelelő sebesség kiválasztása is életmentő lehet, 180-as tempónál egy másodperc alatt 50 métert teszünk meg, márpedig egy veszélyes szituáció észlelésekor egy másodperc is eltelhet, amíg reagálni tudunk.