Hanula Barna szerint a jelenlegi tudásszint és technológiai fejlettség mellett
nincs olyan hajtásrendszer a személyautózásban, ami minden helyzetben optimális lenne.
"Egyelőre nem tudjuk, meddig támogatható a városközpontokban a személyautók forgalma a jelenlegi mértékben. Ez a hajtástól függetlenül óriási kérdőjel még" – mutatott rá a dékán a Vezess cikkében.
Meglátása szerint a nagyvárosi közlekedésben nem az a legnagyobb gondunk, hogy mi fogja hajtani a járműveket. "Sokkal inkább kérdés, hogy az egyre növekvő városokban van-e még helyük az egyéni közlekedési eszközöknek.
Ha az emberek egyedül közlekednek nagyméretű, nehéz autókkal, amit ezek után már mindegy, mi hajt, az sem ökológiailag, sem – a dugókra gondolva – közlekedési szempontból nem jó megoldás"
– szögezte le Hanula Barna, aki pályája során számtalan belső égésű, később hibrid és elektromos hajtásrendszer fejlesztésében működött közre.
A professzor szerint a városi levegőminőséget befolyásoló károsanyag-emisszió tekintetében az a legfontosabb, hogy a legszennyezőbb járműveket szűrjük ki a forgalomból. "Sajnos nem mindenhol figyelnek a műszaki vizsgákra sem. Pedig szinte semmibe nem kerülne, ha ez a hozzáállás változna, mert azzal óriásit léphetnénk előre.
Nem látnék semmi kivetnivalót abban sem, hogyha bármilyen – belföldi, külföldi, benzines, dízel – jármű láthatóan füstölő kipufogóval közlekedik a városban, akkor arról ott a helyszínen a hatóság levenné a rendszámot"
– vélekedett Hanula.
A professzor szerint meg kell teremteni annak a törvényi hátterét, hogy bármikor lehessen ellenőrizni az autókat műszaki szempontból. Ha a károsanyag-kibocsátást vissza akarjuk szorítani, akkor a járműállomány legszennyezőbb részét kellene kivonni a forgalomból.