A világ több mint 150 nemzeti és regionális piacát nyomon követő és elemző Focus2Move szervezet közzétette, melyek voltak 2019-ben az egyes személygépkocsi-kategóriák legnépszerűbb képviselői.
2019-ben mintegy 85 millió új személyautót helyeztek forgalomba világszerte, 4,2 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.
A több mint 3,5 millió darabos visszaesés jelentős részéért (-2,4 millió autó, -8,7%) Kína felelt. Számottevő veszteségeket szenvedett az Egyesült Államok (-250 000 autó, -1,5%), India (-250 000 autó, -7,4%) és Japán (-170 000, -2,4%) is.
A kilenc fő piaci szegmensben kiegyensúlyozottan képviseltették magukat az autógyártó régiók.
Három japán, két európai, két amerikai, egy indiai és egy kínai modell léphetett fel a dobogók csúcsára.
A személyautók között a miniautóknál a (számos piacon Suzuki Alto néven forgalmazott, de mindenképpen indiai gyártású) Maruti Alto, a városi kisautóknál a Volkswagen Polo nyerte a piaci versenyt. Az alsó-középkategóriában az új generációs Toyota Corolla, a középkategóriában pedig a Toyota Camry került az első helyre. A legnépszerűbb prémiumkategóriás személyautó a Mercedes E-osztály, míg a kupék között a Ford Mustang nyert.
A legkeresettebb szabadidőjármű, a Toyota RAV4 növelte piaci előnyét, a platós kisteherjárművek között pedig a Ford F-150-ből adták el a legtöbbet.
Miniautók:
Városi autók:
Kompakt autók:
Középkategóriás autók:
Prémiumautók:
Kupék:
Crossoverek:
Pickupok:
(Forrás: Smarter Media)