Jóra és rosszra is számíthat, aki most akar új autót venni itthon

használtautó kerekedés
Budapest, 2013. szeptember 7. Autókereskedő egy autót mutat egy érkelődőnek a Fővárosi Autópiacon, a XIX. kerületi Nagykőrösi úton 2013. szeptember 7-én. MTI Fotó: Kovács Tamás
Vágólapra másolva!
Felforgatta a magyar autópiacot a koronavírus-járvány: továbbra is lehet új autót venni, de csak kompromisszumokkal.
Vágólapra másolva!

A koronavírus-járvány miatt

nagyon nehéz most egyedi megrendelésű új autókat kapni, inkább raktárkészletből lehet vásárolni, méghozzá jó áron

- mondta egy interjúban Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) ügyvezető elnöke. Erdélyi szerint a piac az elmúlt évtizedekben nem szembesült a mostanihoz hasonló helyzettel, hogy egyszerre legyen kínálati és keresleti válság.

Mivel az autógyárak még csak most indultak újra - ráadásul nem egységesen -, ezért korai arról beszélni, hogy milyen kedvezményeket adhat a gyártó,

egyelőre kereskedői és importőri kedvezmények vannak,

de ezek érvényesítését nagyban megnehezíti a forint gyengülése.

Erdélyi szerint az autóipar már a járvány előtt elkezdett átalakulni például a környezetvédelmi előírások szigorítása miatt, és most jelentős változások jöhetnek. Ez azt jelenti, hogy a termelés struktúrája, összetétele és a modellválaszték nagy mértékben alkalmazkodni fog a környezetvédelmi szabályokhoz, másrészt pedig szembe kell nézni a koronavírus-járvány miatt elhúzódó értékesítési válsággal is.

Az MGE a napokban módosította 2020-ra vonatkozó előrejelzését a koronavírus-járvány gazdasági hatásai miatt,

a korábban jelzett 155 ezer helyett már csak 118 ezer jármű forgalomba állítására lát esélyt az egész évet tekintve.

A kishaszonjárműveknél 26 ezer helyett 22 ezer új jármű forgalomba állításával számolnak.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!