A Datahouse adatai szerint az idei első negyedévben összesen mintegy 33 ezer autó került az utakra, 5 százalékkal kevesebb, mint tavaly ugyanekkor. Ami lényeges változás, hogy
az idén a magánszemélyek adták az újautó-piac majdnem felét:
az új autók több mint 45 százalékát magánszemélyek vásárolták meg, szemben a tavalyi 39 százalékos részesedésükkel - írta a Napi.hu.
A magánszemélyek körében legnépszerűbb autók listája is alaposan átrendeződött: a rangsort évek óta felváltva vezető két Suzuki - a Vitara és az SX4 S-Cross - is benne van ugyan az első tízben, de hátrébb kerültek. A Suzuki-modellek gyengébb helyezése részben azzal magyarázható, hogy a márka ebben az évben már csak drágább hibrideket árusít.
Így
a magyar magánszemélyek körében a Dacia Lodgy volt messze a legnépszerűbb
az idei első negyedévben: 1418 darabot vettek belőle, ez az jelenti, hogy minden tizedik magánszemélyhez került új autó Lodgy volt. Az autó sikerének oka egyrészt, hogy eleve az egyik legalacsonyabb áron elérhető autók közé tartozik, másrészt a nagycsaládosok autóvásárlási programjának keretében az állam az árának felét, maximum 2,5 millió forintot ad a három vagy több gyermeket nevelő háztartásoknak. A Lodgy hétüléses változata pedig a legolcsóbb elérhető hétüléses autó a piacon.
A Suzuki Vitara és SX4 S-Cross a hatodik és hetedik helyre került, előbbiből 449 darabot, utóbbiból 436-ot vásároltak. A listából az is látható, hogy
a Lodgy mellett több hétüléses is toplistás a magánszemélyeknél.