Jelentősen visszaesett a forgalom a hazai utakon, hiszen az emberek jó része otthonról dolgozik, és a bevásárlást is sokan házhoz rendelik. Pihennek az autók, ahogy a lejáró okmányokat, úgy a lejáró műszakit sem kell meghosszabbítani, ameddig tart a veszélyhelyzet.
A vírus azonban pont egy kritikus időszakban érte el Magyarországot,
sokan még nem cseréltették le a téli kereket, amikor kitört a járvány.
Ha valami miatt mégis el kell indulni, komoly baleset lehet a vége, ha valaki a meleg időben téli kerekekkel jár - írta a Pénzcentrum.
A német autóklub (ADAC) tesztje is ezt bizonyítja: három, különböző profilmélységű téli gumit és egy nyárit vetettek össze. Az ezekkel szerelt kocsikat négy pályán tesztelték, tavaszi és nyári körülményeket szimulálva (szárazság 10-13 fok és 35 fok, illetve nedves pályán is 10-13 fokban, valamint 25-ben). A végeredmény szerint
mindhárom téli abroncs jóval gyengébb volt a tesztkörökön, mint a kifejezetten nyári időre fejlesztett gumik.
A hőmérséklettől és a kopottság függvényében
a téli gumik fékútja 100-ról 0-ra a legrosszabb esetben 16 méterrel volt hosszabb, mint a nyári abroncsoké.
Az érték nem is úgy változik a különféle mélységű gumik között, ahogy elsőre hinnénk: az ADAC szerint pont, hogy
az újabb, mélyebb futófelületű téli gumi volt az, amely meleg időben sokkal rosszabbul teljesített.
A kopottabb téliek akár 5 méterrel hamarabb is lelassították az autót 100-as tempóról.
Az ADAC-teszten észrevehetően csökkent a tapadás a hőmérséklet emelkedésével, és ha még meg is pakolták a tesztautót, a helyzet tovább romlott.
Összességében
nagyon új, nagy profilmélységű téli abroncsot sem szabad az autón hagyni nyárra,
mert nem csupán túl gyorsan kopik el a frissen vett gumi, de még veszélyes is. Bár a kopottabb téli gumik nem teljesítettek olyan rosszul, de az ADAC szerint sokkal nagyobb velük a baleseti kockázat, mintha lecserélnénk őket nyáriakra.