A három éve bemutatott, több dizájndíjat is besöpört Lexus LC-nek megérkezett a vászontetős változata is, amely talán még jobban néz ki, mint az acéltetős eredeti. Nem kínálják a kupéból ismert hathengeres hibrid hajtással, csak az ötliteres benzinmotorral, amely
464 lóerőt és 540 Nm-t szabadít a hátsó kerekekre
a tízfokozatú automatikus váltón és Torsen rendszerű önzáró differenciálművön keresztül.
A statikus magyar bemutatón mindenki összerezzent egy pillanatra, amikor beindították a zárt szalonban az öblös hangú V8-ast, ami
az egyik utolsó szívó sportmotor a maga kategóriájában,
és a napjai valószínűleg már meg vannak számlálva az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási előírások miatt.
Hogy a nem mindennapi motor gurgulázása kabriózás közben még élvezetesebb legyen, az izgalmas szívási hangokat egy hanggenerátor továbbítja az utastérbe egy műszerfalpanelen keresztül (vagyis nem a hangszóróból szól a kamu berregés), a sportos kipufogóhangot pedig egy szelep erősíti fel a megfelelő menetprogram bekapcsolása esetén.
Több mint 2 tonnás tömege
miatt vérbeli sportkocsinak nem lehet tekinteni, inkább amolyan luxus gran turismo, ami képes nagyon gyorsan is menni, de inkább arra termett, hogy 60-70 százalékon vezessék, és közben élvezzék benne a kivételes kényelmet és hifit és a táj szépségét, nyitott tetővel. Nem véletlen, hogy áthangolták a futóművet a kupéhoz képest, lecserélték a lengéscsillapítókat a gördülési komfort javítása érdekében.
Híres a Lexus arról, hogy ügyel a részletekre, ami az LC 500 kabrió tervezésén is érezhető.
Szélfogóból például kettő is van:
a kisebb, plexi anyagú 60 km/óráig hatásos, nagyobb tempónál érdemes felpattintani az ülések mögé a hálós szerkezetűt, amely 100 km/óránál 67 százalékkal csökkenti a fej körüli légáramlatokat.
A többféle színben kérhető, négyrétegű, hangszigetelt vászontető innovatív összehajtási technikája lehetővé tette, hogy a csomagtartóból és a hátsó traktusból alig vegyen el helyet, és hogy a csomagtérfedél is elegánsan alacsonyan lehessen. Zárt állapotban az autó sziluettje azonos a kupééval, és a mérnökök arra is ügyeltek, hogy a vászontető fém merevítésének tónusai ne legyenek kívülről láthatók.
Mindössze 15 másodpercig tart a nyitás
(a csukás eggyel tovább), amit akár 50 km/órás sebességnél is meg lehet tenni. Hogy nyitott tetővel is megfelelő legyen a kabin hőmérséklete, arról a speciális légkondicionáló gondoskodik, amely a beállításainál figyelembe veszi a tető helyzetét, a kocsi sebességét, a külső hőmérsékletet és a beérkező napfény mennyiségét is.
A komplex klímamenedzsment nem csak a légkondit, hanem az ülésekbe (nyakrésznél) integrált, meleg levegőt fújó rendszert és a kormányfűtést is összehangoltan kezeli, és arra is ügyel, hogy a hőérzet szempontjából fontos helyekre (pl. a vezető kezének fonákjához a kormány mögé) mindig elegendő mennyiségű levegő jusson.
Bár a pontos számokat nem ismerjük, az LC 500 kupé 4,4 másodperces gyorsulásától és 270 km/órás végsebességétől hajszálnyival elmaradhatnak a kabrió menetteljesítményei, de lassúnak így sem fogják azok a szerencsések érezni, akik megengedhetik maguknak.
Ők pedig nem lesznek sokan, mivel
a szinte full extrás alapváltozat is 40,95 millió forintba kerül
(6,85 millió forinttal drágább a kupénál, amiből eddig több mint 30 fogyott Magyarországon), de a még exkluzívabb Limited Edition már 45 millióért kelleti magát, amivel jelenleg a legdrágább Lexusnak számít. Csak az összehasonlítás kedvéért: ez félmillióval több, mint amennyit a gyengébb, de így is gyorsabb és könnyebb alap Porsche 911 Cabrióért kérnek.