Nem hibrid, cserébe gyönyörű a Lexus új, méregdrága kabriója

Lexus LC kabrió
Vágólapra másolva!
A méregdrága LC kabrió csak V8-assal készül, hogy a jó idő mellett a motorhangot is élvezzék benne.
Vágólapra másolva!
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió

A három éve bemutatott, több dizájndíjat is besöpört Lexus LC-nek megérkezett a vászontetős változata is, amely talán még jobban néz ki, mint az acéltetős eredeti. Nem kínálják a kupéból ismert hathengeres hibrid hajtással, csak az ötliteres benzinmotorral, amely

464 lóerőt és 540 Nm-t szabadít a hátsó kerekekre

a tízfokozatú automatikus váltón és Torsen rendszerű önzáró differenciálművön keresztül.

Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió

A statikus magyar bemutatón mindenki összerezzent egy pillanatra, amikor beindították a zárt szalonban az öblös hangú V8-ast, ami

az egyik utolsó szívó sportmotor a maga kategóriájában,

és a napjai valószínűleg már meg vannak számlálva az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási előírások miatt.

Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió

Hogy a nem mindennapi motor gurgulázása kabriózás közben még élvezetesebb legyen, az izgalmas szívási hangokat egy hanggenerátor továbbítja az utastérbe egy műszerfalpanelen keresztül (vagyis nem a hangszóróból szól a kamu berregés), a sportos kipufogóhangot pedig egy szelep erősíti fel a megfelelő menetprogram bekapcsolása esetén.

Gran turismo, nem sportkocsi

Több mint 2 tonnás tömege

miatt vérbeli sportkocsinak nem lehet tekinteni, inkább amolyan luxus gran turismo, ami képes nagyon gyorsan is menni, de inkább arra termett, hogy 60-70 százalékon vezessék, és közben élvezzék benne a kivételes kényelmet és hifit és a táj szépségét, nyitott tetővel. Nem véletlen, hogy áthangolták a futóművet a kupéhoz képest, lecserélték a lengéscsillapítókat a gördülési komfort javítása érdekében.

Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió

Híres a Lexus arról, hogy ügyel a részletekre, ami az LC 500 kabrió tervezésén is érezhető.

Szélfogóból például kettő is van:

a kisebb, plexi anyagú 60 km/óráig hatásos, nagyobb tempónál érdemes felpattintani az ülések mögé a hálós szerkezetűt, amely 100 km/óránál 67 százalékkal csökkenti a fej körüli légáramlatokat.

Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió

A többféle színben kérhető, négyrétegű, hangszigetelt vászontető innovatív összehajtási technikája lehetővé tette, hogy a csomagtartóból és a hátsó traktusból alig vegyen el helyet, és hogy a csomagtérfedél is elegánsan alacsonyan lehessen. Zárt állapotban az autó sziluettje azonos a kupééval, és a mérnökök arra is ügyeltek, hogy a vászontető fém merevítésének tónusai ne legyenek kívülről láthatók.

A klíma is figyeli a napsütést

Mindössze 15 másodpercig tart a nyitás

(a csukás eggyel tovább), amit akár 50 km/órás sebességnél is meg lehet tenni. Hogy nyitott tetővel is megfelelő legyen a kabin hőmérséklete, arról a speciális légkondicionáló gondoskodik, amely a beállításainál figyelembe veszi a tető helyzetét, a kocsi sebességét, a külső hőmérsékletet és a beérkező napfény mennyiségét is.

Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió

A komplex klímamenedzsment nem csak a légkondit, hanem az ülésekbe (nyakrésznél) integrált, meleg levegőt fújó rendszert és a kormányfűtést is összehangoltan kezeli, és arra is ügyel, hogy a hőérzet szempontjából fontos helyekre (pl. a vezető kezének fonákjához a kormány mögé) mindig elegendő mennyiségű levegő jusson.

Drágább lehet, mint egy Porsche 911

Bár a pontos számokat nem ismerjük, az LC 500 kupé 4,4 másodperces gyorsulásától és 270 km/órás végsebességétől hajszálnyival elmaradhatnak a kabrió menetteljesítményei, de lassúnak így sem fogják azok a szerencsések érezni, akik megengedhetik maguknak.

Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió
Lexus LC kabrió

Ők pedig nem lesznek sokan, mivel

a szinte full extrás alapváltozat is 40,95 millió forintba kerül

(6,85 millió forinttal drágább a kupénál, amiből eddig több mint 30 fogyott Magyarországon), de a még exkluzívabb Limited Edition már 45 millióért kelleti magát, amivel jelenleg a legdrágább Lexusnak számít. Csak az összehasonlítás kedvéért: ez félmillióval több, mint amennyit a gyengébb, de így is gyorsabb és könnyebb alap Porsche 911 Cabrióért kérnek.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!