A tömegpiaci márkák vásárlói és a prémium szegmens ügyfelei körében egyaránt erősödött a márkahűség: erről tanúskodik a J. D. Power frissen közzétett tanulmánya. Az 1968-ban alapított, globális autópiaci elemző szervezet idén másodszor szervezte meg az ügyfélhűséget vizsgáló felmérését.
Az észak-amerikai piacot elemző Automotive Brand Loyalty Study az előző év júniusától a tárgyév májusáig megvalósult,
használtautó-beszámítással kombinált újautó-vásárlásokat összegezte,
függetlenül a beszámított használt gépkocsi gyártási évétől.
Minél nagyobb százalékban választanak ugyanolyan márkájú gépkocsit az ügyfelek, annál előrébb végzett az adott márka a rangsorban.
Mivel a prémium és tömegpiaci márkák esetében eltérő szempontok érvényesülnek a vásárlók körében, a szervezet külön rangsorolta a két piaci szegmenst.
A Lexus tavalyi elsőségét megőrizve továbbra is a leghűségesebb ügyfélkörrel büszkélkedhet a luxusmárkák körében, megelőzve a Mercedest és a BMW-t.
A tömegmárkáknál meglepő márka lett a befutó, szoros versenyben, de a Subaru zárt az élen a Toyota és a Honda előtt.
Az amerikai piacon kiábrándítóan gyenge, messze a legrosszabb eredményt érte el a Fiat.
(Forrás: Smarter Media)